Kurt Gödel - Ontologický argument? existence Boha
Gödelův ontologický argument je formální logický argument existence Boha, inspirovaný původními argumenty svatého Anselma z Canterbury a René Descartesa.
Gödelův ontologický důkaz existence Boha?
Jde o formální argument mmj. matematika a Brněnského rodáka Kurta Gödela.
Gödel's ontological proof
Modus tollens and modus ponens
Pokud X implikuje Y a Y není pravdivé, pak ani X není pravdivé.
Ve výrokové logice je Modus tollens, známý také jako Modus tollendo tollens nebo popírání důsledku, pravidlo usuzování, které má následující formu:
Jestliže A implikuje B a zároveň neplatí B, pak neplatí ani A.
Kurt Gödel: Muž, který převedl logiku na aritmetiku a publikoval věty o neúplnosti
zdroj:
https://vtm.zive.cz
Mathematician explains Gödel's Incompleteness Theorem | Edward Frenkel and Lex Fridman
Co je matematika?
Matematika je vědní disciplína, která se zabývá studiem čísel, struktur, změn a prostorových vztahů pomocí abstrakce a logiky. Matematika je základní nástroj pro kvantitativní analýzu a modelování jevů v přírodě a v různých vědních oborech.
Na matematice je založená fyzika
Chemie je založená na fyzice
Biologie je založená na chemii
Fyzika je založená na matematice: Matematika poskytuje fyzice nástroje pro formulaci a řešení rovnic popisujících fyzikální jevy. Fyzikální zákony jsou často vyjádřeny matematickými rovnicemi a teorie jsou formulovány pomocí matematických konceptů.
Chemie je založená na fyzice: Chemie se zabývá studiem vlastností a reakcí látek, což je úzce spjato s fyzikálními zákony, zejména kvantovou mechanikou a termodynamikou. Chemické vazby, energetické přeměny a chování molekul lze pochopit pomocí fyzikálních principů.
Biologie je založená na chemii: Biologie studuje živé organismy a jejich životní procesy, které jsou do značné míry závislé na chemických reakcích. Například metabolismus, genetika a biochemie se zabývají chemickými procesy, které probíhají v živých buňkách.
Na čem je založena matematika?
Na axiomech - jde o formální systém, který je založen na axiomech nebo postulátechAxiomy a postuláty: Matematika začíná sadu základních tvrzení, která jsou považována za samozřejmá a nevyžadují důkaz. Tato tvrzení, známá jako axiomy nebo postuláty, slouží jako výchozí body pro další logické dedukce a výpočty.
Logika: Matematika se silně opírá o formální logiku, která je nástrojem pro dedukci a ověřování pravdivosti tvrzení. Logické postupy umožňují vytvářet důkazy, které jsou klíčové pro potvrzení nebo vyvrácení matematických tvrzení.
Abstrakce: Matematika často abstrahuje konkrétní problémy a situace do obecnějších pojmů a struktur. Tímto způsobem mohou být matematické teorie aplikovány na širokou škálu problémů a kontextů.
Definice: Matematika využívá precizních a jasně stanovených definic pro vymezení pojmů a konceptů. Definice poskytují základ pro formulaci a porozumění matematickým tvrzením a větám.
Důkazy: Matematická tvrzení jsou podložena důkazy, které vycházejí z axiomatického základu a logických postupů. Důkazy jsou klíčovým prvkem, který zajišťuje, že matematické teorie a tvrzení jsou konzistentní a spolehlivé.
Struktury: Matematika zkoumá různé struktury, jako jsou množiny, grupy, vektory, matice, topologické prostory a další. Tyto struktury umožňují organizaci a analýzu matematických objektů a vztahů mezi nimi.
Jazyk: Matematika má svůj vlastní formální jazyk, který je univerzální a umožňuje přesnou komunikaci matematických myšlenek a výsledků. Tento jazyk zahrnuje symboly, notace a specifické terminologie.
Gödel's Incompleteness Theorem - Numberphile
Kosmologie
Kosmologové se dělí na:
Naturalisté:
Definice: Naturalisté jsou vědci, kteří věří, že všechny jevy ve vesmíru lze vysvětlit pomocí přírodních zákonů a procesů bez potřeby nadpřirozených nebo mimořádných vysvětlení.
Přístup: Zaměřují se na empirický výzkum a používají vědeckou metodu k testování hypotéz. Věří, že všechny události a jevy mají příčiny, které lze zkoumat a pochopit pomocí pozorování, experimentů a racionální analýzy.
Příklady: Většina současných kosmologů, kteří studují velký třesk, temnou hmotu, temnou energii, a další fenomény vesmíru, spadá do této kategorie.
Stephen Hawking
Supernaturalisté:
Definice: Supernaturalisté jsou jedinci, kteří věří, že některé aspekty vesmíru mohou mít nadpřirozené nebo transcendentní příčiny, které nelze plně vysvětlit pomocí přírodních zákonů.
Přístup: Mohou začleňovat filozofické, teologické nebo metafyzické úvahy do svých interpretací kosmologických jevů. Věří, že některé otázky, jako je počátek vesmíru nebo existence určitého řádu, mohou mít duchovní nebo nadpřirozené aspekty.
Příklady: Někteří vědci, kteří zkoumají jemně vyladěné vlastnosti vesmíru, mohou být otevřeni myšlence, že tyto vlastnosti naznačují existenci inteligentního designéra nebo vyšší moci.
Isaac Newton
Georges Lemaître
John Polkinghorne
Kurt Gödel je příkladem vědce, který se zabýval jak přísně vědeckými otázkami, tak filozofickými a teologickými otázkami, což jej řadí mezi významné osobnosti, které přemosťují propast mezi naturalistickým a supernaturalistickým přístupem
Experts DESTROY Darwin's Theory in 16 Minutes?
Experts DESTROY Darwin's Theory in 16 Minutes představuje tři odborníky:
Davida Galantera, Davida Berlinského a Stephena Meyera,
kteří diskutují o nepravděpodobnosti Darwinovy teorie evoluce s důrazem na matematické a statistické výzvy této teorie.
Diskuze zdůrazňuje vzácnost funkčních proteinů vznikajících z náhodných mutací, naznačujíc, že množství času a počet organismů na Zemi nejsou dostatečné k tomu, aby darwinistické procesy vysvětlily složitost života.
Odborníci tvrdí, že mutace ovlivňující raný vývoj jsou téměř vždy smrtelné, zatímco pozdější mutace jsou nevýznamné, což představuje významný problém pro teorii evoluce přirozeným výběrem.
Představují koncept možného inteligentního designu, který naznačuje, že složitost a informace v DNA poukazují na inteligentní zdroj, i když ne všichni účastníci tuto teorii plně podporují.
Video zdůrazňuje důležitost vědeckého zkoumání a debaty, povzbuzuje k prozkoumání alternativních vysvětlení původu života mimo tradiční darwinistickou evoluci.
Asi nejsilnější argument: Vzácnost funkčních proteinů z náhodných mutací
Asi nejslabší argument: Mutace ovlivňující raný vývoj jsou téměř vždy smrtelné
Nejsilnější argument:
Vzácnost funkčních proteinů z náhodných mutací:
Tento argument se opírá o matematické a statistické analýzy, které ukazují, že pravděpodobnost vzniku funkčních proteinů z náhodných mutací je extrémně nízká. I když je toto tvrzení pravdivé, je třeba vzít v úvahu, že evoluce není čistě náhodný proces. Přirozený výběr hraje klíčovou roli v tom, jak se tyto mutace šíří v populaci. Přesto je argument o pravděpodobnosti a vzácnosti funkčních proteinů považován za jeden z asi nejsilnějších, protože vyvolává otázky o mechanismech molekulární evoluce, které stále nejsou plně pochopeny.
Nejslabší argument:
Mutace ovlivňující raný vývoj jsou téměř vždy smrtelné:
Tento argument tvrdí, že mutace v raných fázích vývoje jsou téměř vždy fatální a že pozdější mutace nemají významný dopad. Toto tvrzení je problematické, protože ignoruje skutečnost, že mnoho mutací je neutrálních nebo mírně prospěšných a mohou se akumulovat v průběhu času. Evoluční biologie ukazuje, že malé změny mohou postupně vést k významným evolučním změnám, aniž by byly okamžitě fatální.
Space, astronomy, exoplanets, astroengineering and the search for extraterrestrial life & intelligence
www.youtube.com/@CoolWorldsLab
The Man Who Solved the World’s Hardest Math Problem
What Did Oppenheimer Do Wrong?
A Psychologist and Historian Discuss the End of the World | Dr. Niall Ferguson | EP 404
God, Marxism, and the Fall of the West | Ayaan Hirsi Ali | EP 457
They discuss the subversion of the West, how the pursuit of truth has become the ownership of it, the corruptive nature of the oppressor/oppressed power narrative, the importance of Christian ideals, and why a push for restoration is more necessary than ever before...
In Defence Of Western Values | ARC Off-Stage
Alliance for Responsible Citizenship
You Must Stand Up Against Woke Ideologies
Stephen C. Meyer | The Ben Shapiro Show Sunday Special Ep. 43
krátký přehled z přepisu videa:
Matematická pravděpodobnost: Argument, že pravděpodobnost vzniku funkčních DNA sekvencí náhodnými mutacemi je extrémně nízká a tudíž nepravděpodobná, že by evoluce fungovala bez inteligentního zásahu.
Teorie informace a DNA: Popis DNA jako systému nesoucího informace, podobně jako softwarový kód, je fascinující. Tento přístup zdůrazňuje, jak informace v DNA nejsou jen náhodné, ale mají specifický a funkční význam.
Funkční informace: Rozlišení mezi Shannonovou informací a funkční informací je klíčové. Funkční informace je považována za indikátor inteligentního zdroje, což je argument, že složitost DNA naznačuje existenci inteligentního designu.
Historická vědecká metoda: Použití Darwinovy historické vědecké metody k argumentaci, že inteligence je jediná známá příčina schopná generovat složité informace nalezené v DNA, je zajímavé.
Odpor proti inteligentnímu designu: Zajímavé je také pozorování, že odpor proti myšlence inteligentního designu často vychází z emocionálních nebo psychologických předsudků spíše než z vědeckých důvodů.
Does Dr. Stephen C. Meyer Have Evidence for Intelligent Design? (345)
6 Levels of Thinking Every Student MUST Master
Education for Chemical Engineers - Vzdělávání chemických inženýrů
A Systematic and Integrative Sequence Approach (SISA) for mastery learning: Anchoring Bloom's Revised Taxonomy to student learning
A Systematic and Integrative Sequence Approach (SISA) for mastery learning: Anchoring Bloom's Revised Taxonomy to student learning" představuje metodologii SISA, která je navržena pro zlepšení zvládnutí komplexních konceptů ve STEM oborech.
Tento přístup integruje instruktivistické a konstruktivistické teorie učení a využívá revidovanou Bloomovu taxonomii jako rámec.
Metoda SISA zdůrazňuje strukturovaný a sekvenční proces učení, který usiluje o hluboké porozumění a aplikaci znalostí prostřednictvím postupného zvládnutí úrovní, což zajišťuje, že studenti dosáhnou vysoké kompetence v dané oblasti
https://sites.tntech.edu/foundrymodel/foundry-resources/journal-publications/
Give me questions at 2nd year university level for microbiology at Bloom's revised taxonomy level 2
Give me questions at 2nd year university level for microbiology at Bloom's revised taxonomy level 3
Give me questions at 2nd year university level for microbiology at Bloom's revised taxonomy level 4
Give me questions at 2nd year university level for microbiology at Bloom's revised taxonomy level 5
Dejte mi otázky na úrovni druhého ročníku univerzity pro makroekonomii na úrovni 3 Bloomovy revidované taxonomie
Dejte mi otázky na úrovni druhého ročníku univerzity pro makroekonomii na úrovni 4 Bloomovy revidované taxonomie
Dejte mi otázky na úrovni druhého ročníku univerzity pro makroekonomii na úrovni 5 Bloomovy revidované taxonomie
CREATE
EVALUATE
ANALYZE
APPLY
UNDERSTAND
REMEMBER
TVOŘIT
HODNOTIT
ANALYZOVAT
APLIKOVAT
POCHOPIT
PAMATOVAT
The REAL Three Body Problem in Physics
The Real (Weird) Way We See Numbers
Analýza
Logika
Vesmír
Bible
Žádné komentáře:
Okomentovat