Nevhodné stravovací návyky se dědí
Jak se správně stravovat - Tabulka racionální stravy
Nevhodné stravovací návyky - vaření
Nevhodné stravovací návyky způsobují potíže po celý život. Co se v dětství naučí, mají tendenci používat celý život - pdf
Tlusté dítě: Jak mu doopravdy pomoci
STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI A PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY OBEZITY
VÝŽIVOVÁ SPECIFIKA U DOSPÍVAJÍCÍCH A JEJICH OVLIVŇOVÁNÍ V PEDAGOGICKÉM PROCESU
Young People´s Lifestyles and Sedentariness
Životní styl mladých lidí a sedavý způsob života
Trápí vás obezita vašeho dítěte?
Arteriální hypertenze u dětí a dospívajících - Kardiologie - ZDN
je zapotřebí upravit životní styl celé rodiny – nevhodné stravovací návyky se dědí
Onemocnění srdce a cév: geny ovlivní hodně, ale zdaleka ne všechno
Kolik má sníst kancelářská žena a muž, aby opravdu zhubli
TEST: Jak jste citliví na hladinu cukru
quotations, links and thinking about something - How to? bloček odkazů citací a úvah ...
31. října 2009
30. října 2009
How to draw cars ...
How to draw ... cars ...
Scott Robertson – Basic Perspective Form Drawing
The Techniques of Scott Robertson - How-to-Draw-Cars
The Techniques of Scott Robertson - The Techniques of Scott Robertson Industrial Design Rendering
The Techniques of Scott Robertson DVD
How to Draw Cars with Scott Robertson
Scott Robertson – Basic Perspective Form Drawing
The Techniques of Scott Robertson - How-to-Draw-Cars
The Techniques of Scott Robertson - The Techniques of Scott Robertson Industrial Design Rendering
The Techniques of Scott Robertson DVD
How to Draw Cars with Scott Robertson
26. října 2009
Google Voice FCC
Apple responds to FCC inquiry over Google Voice dilemma
Google Says Apple Flatly Rejected Voice App for iPhone
Google Voice ‘Lite’ — No New Number Required
Get Google Voice, Keep Your Mobile Number
Google Voice, Now Serving on Your Numbers
Google Grabs 1 Million Phone Numbers for Google Voice
FCC Digs Deeper Into Google Voice Dilemma
Apple responds to FCC inquiry over Google Voice dilemma
.
Google Says Apple Flatly Rejected Voice App for iPhone
Google Voice ‘Lite’ — No New Number Required
Get Google Voice, Keep Your Mobile Number
Google Voice, Now Serving on Your Numbers
Google Grabs 1 Million Phone Numbers for Google Voice
FCC Digs Deeper Into Google Voice Dilemma
Apple responds to FCC inquiry over Google Voice dilemma
.
24. října 2009
PC DVB-S CI
PC DVB-S CI
DVB-S2
2 tv karty (DVB-T a DVB-S) CI - smartmouse phoenix
TV tuner Technisat CableStar HD 2, PCI, CI slot, MPEG-4, DO, infra čidlo
Přijímač CableStar TechniSat DVB-C, Combo HD CI
Jaký DVB-S přímač? Prosím doporučte
AVERMEDIA AVerTV SatGate, PCI-E, digital DVB-S, CI/CA
TECHNISAT DVB-S přijímač SkyStar HD2
Kupujeme TV: Jak se liší LED televizory
DVB-S2
2 tv karty (DVB-T a DVB-S) CI - smartmouse phoenix
TV tuner Technisat CableStar HD 2, PCI, CI slot, MPEG-4, DO, infra čidlo
Přijímač CableStar TechniSat DVB-C, Combo HD CI
Jaký DVB-S přímač? Prosím doporučte
AVERMEDIA AVerTV SatGate, PCI-E, digital DVB-S, CI/CA
TECHNISAT DVB-S přijímač SkyStar HD2
Kupujeme TV: Jak se liší LED televizory
23. října 2009
22. října 2009
19. října 2009
Bylo nás pět - Karel Poláček
Bylo nás pět - Karel Poláček
Kdo by neznal úžasný humoristický román Bylo nás pět? Kde kdo ho zná asi z TV ale samozřejmě nejlepší je kniha.
Kde jinde ale koupit si knihu než při návštěvě Rychnova kde se děj odehrává nebo alespoň po internetu z RK
Komu stačí pdf nebo kdo čte např. knížky ze "smartfounu" tomu se hodí toto dílo v pdf. KAREL POLÁČEK - Bylo nás pět pdf
Toulky v okresním městečku Rychnov nad Kněžnou
Karel Poláček - spisovatel a novinář
Památník Karla Poláčka
There Were Five Of Us
Bylo nás pět - kniha mého srdce
Bylo nás pět očima režiséra Karla Smyczeka
What Ownership's All About
What Ownership's All About
Czech People of World War Ii: Klement Gottwald, Frantisek Perina, Edvard Benes, Emil Hácha, Otakar Jaros, Alois Eliás, Karel Polácek
Kdo by neznal úžasný humoristický román Bylo nás pět? Kde kdo ho zná asi z TV ale samozřejmě nejlepší je kniha.
Kde jinde ale koupit si knihu než při návštěvě Rychnova kde se děj odehrává nebo alespoň po internetu z RK
Komu stačí pdf nebo kdo čte např. knížky ze "smartfounu" tomu se hodí toto dílo v pdf. KAREL POLÁČEK - Bylo nás pět pdf
Toulky v okresním městečku Rychnov nad Kněžnou
Karel Poláček - spisovatel a novinář
Památník Karla Poláčka
There Were Five Of Us
Bylo nás pět - kniha mého srdce
Bylo nás pět očima režiséra Karla Smyczeka
kniha
CD
DVD
What Ownership's All About
What Ownership's All About
Czech People of World War Ii: Klement Gottwald, Frantisek Perina, Edvard Benes, Emil Hácha, Otakar Jaros, Alois Eliás, Karel Polácek
18. října 2009
Ilmore F1 engines
Ilmore F1 engines
Ilmore
ilmor - wiki
Interlagos – Circuit information
Ilmore
ilmor - wiki
Interlagos – Circuit information
Brazilian Grand Prix stats & facts
WorldCarFans
11. října 2009
Řidič školí policisty
Řidič školí policisty
Řidič na skůtru s kamerou v ruce školí policii.
Řidič zkoušel strážníky ze znalosti zákona, vyškolil i přivolané policisty
zdroj: iDnes
Řidič na skůtru s kamerou v ruce školí policii.
Řidič zkoušel strážníky ze znalosti zákona, vyškolil i přivolané policisty
zdroj: iDnes
10. října 2009
Robotics Team progress - EiMSARobot
Robotics Team progress - EiMSARobot
Robotics Team progress video
DTM-FHR7 (Double Tracked Multi-Functional Handed Robot 7) prezentace / presentation
EiMSARobot – Eight Wheeled Multifunctional Semi Automatic Robot
Marek Votroubek - konstruktér
Český robot vyhrál soutěž Intel ISEF
Vyhlášen XVII. ročník Soutěže vědeckých a technických projektů středoškolské mládeže pro školní rok 2009/2010
petr bubeníček, marek votroubek, jan král
Eimsar, das achträdrige Roboter-Wunder aus Litomyšl
Čeští studenti uspěli v mezinárodní vědecké soutěži
Robotics Team progress video
DTM-FHR7 (Double Tracked Multi-Functional Handed Robot 7) prezentace / presentation
EiMSARobot – Eight Wheeled Multifunctional Semi Automatic Robot
Marek Votroubek - konstruktér
Český robot vyhrál soutěž Intel ISEF
Vyhlášen XVII. ročník Soutěže vědeckých a technických projektů středoškolské mládeže pro školní rok 2009/2010
petr bubeníček, marek votroubek, jan král
Eimsar, das achträdrige Roboter-Wunder aus Litomyšl
Čeští studenti uspěli v mezinárodní vědecké soutěži
9. října 2009
Politika, jaká nemá být
Politika, jaká nemá být
Poznámky k pricházející krizi demokracie
1. Politika nemá být nepretržitým hlasováním
2. Politika nemá být rozhodování všech o všem
3. Politika nemá být zábavou
4. Politika nemá být žurnalismem
5. Politika nemá být obchodem
6. Politika nemá být kompromisem
7. Politika nemá být byrokracií
8. Politika nemá být právem
9. Politika nemá být úcetnictvím
10. Politika nemá být globální
celý text
autor: Petr Fiala
Můžete něco udělat pro budoucnost
.
Poznámky k pricházející krizi demokracie
1. Politika nemá být nepretržitým hlasováním
2. Politika nemá být rozhodování všech o všem
3. Politika nemá být zábavou
4. Politika nemá být žurnalismem
5. Politika nemá být obchodem
6. Politika nemá být kompromisem
7. Politika nemá být byrokracií
8. Politika nemá být právem
9. Politika nemá být úcetnictvím
10. Politika nemá být globální
celý text
autor: Petr Fiala
Můžete něco udělat pro budoucnost
.
4. října 2009
Jak posílit imunitu?
Jak posílit imunitu?
Některé jídlo posílí imunitu a ochrání před chřipkou. Třeba dýně
Pět rad, jak posílit imunitu. Nohy v teple a libové maso
Imunita
K posílení imunity nepotřebujete horentní sumy
Jak posílit imunitu? Dopujte se přírodním céčkem a myjte se chladnou vodou
Jak posílit imunitu
Při nachlazení vyzkoušejte bylinky a lžičku octa do čaje
.
Některé jídlo posílí imunitu a ochrání před chřipkou. Třeba dýně
Pět rad, jak posílit imunitu. Nohy v teple a libové maso
Imunita
K posílení imunity nepotřebujete horentní sumy
Jak posílit imunitu? Dopujte se přírodním céčkem a myjte se chladnou vodou
Jak posílit imunitu
Při nachlazení vyzkoušejte bylinky a lžičku octa do čaje
.
1. října 2009
efektivni komunikace e-mailem
Efektivní komunikace e-mailem
Také polovina lidí vaší firmy denně 1/3 - 1/2 času "musí" sedět u emailu?
Je komunikace emailem ve vaší společnosti efektivní?
Nebo skoro všichni, skoro vše, posílají skoro všem?
Od známého mi přišel krásný a jednoduchy popis efektivní komunikace emailem.
Jedná se o interní dokument firmy Cígler Software
1. Správný čas pro poštu
Poštu vyřizujeme ideálně jednou za čas, nikoli průběžně.
Udělejte si jednoduchý pokus: zkuste nečíst e-maily alespoň hodinu. Řada z vás s překvapením zjistí, že to nedokáže a projevuje se u nich závislost na e-mailech. Pokud máte tu možnost, zkuste si zorganizovat čas tak, abyste e-maily vyřizovali například jen každou celou hodinu. Možná zjistíte, že nejste neustále rozptylováni odpovídáním a vaše a pozornost i výkony se zvýší.
Šéf firmy Seznam.cz, Ivo Lukačovič, čte e-maily údajně jen 2x denně. Jedno oddělení jisté velké americké společnosti každý pátek neřeší e-maily vůbec. Ví, proč to dělají.
2. Správný předmět
Předmět e-mailu píšeme stručně a výstižně tak, aby bylo hned zřejmé o co jde.
Předmět e-mailu je jeho nejdůležitější část, věnujte mu prosím velkou pozornost. Zkuste si tipnout – co obsahuje e-mail s předmětem „Aktualizace“? Ptá se vás někdo na cenu Aktualizace, nebo na to, kdy bude další aktualizační CD, a nebo kde najde aktualizaci na webu? Předmět by měl být také stručný, protože často není vidět celý. Ovšem zase ne stručný až moc. Pamatujte že „Předmět“ je vlastně reklama pro vás e-mail – čím lépe vystihne jeho obsah, tím větší šance, že adresát rychle pochopí, o co vám jde a bude správně a rychle reagovat. A pokud pošlete e-mail bez předmětu, automaticky odsuzujete svůj e-mail k záhubě.
3. Správný adresát
Snažíme se psát vždy a pouze jen těm lidem (skupinám), kterých se to týká.
Když už není jiné východisko a musíme zprávu poslat širší skupině uživatelů, sepíšeme alespoň co nejvýstižnější „Předmět“ a hned v první větě stručně vysvětlíme komu přesně je e-mail určen. Omluva ostatním nechtěným čtenářům je znakem dobrého vychování, není však omluvenkou tehdy, kdy šlo adresáty určit přesněji.
4. Stručnost a čitelnost
Zprávy se snažíme psát jasně a stručně.
Zdánlivě jasná a jednoduchá záležitost, častokrát bohužel opomíjená. Stručné texty lze shrnout do bodů, balast vynechat. Delší texty rozdělujeme do odstavců. Na druhé straně často opomíjený pozdrav, rozloučení a poděkování jsou důležitou náhradou neverbální komunikace. Slůvka jako „Dobrý den“, „Prosím“ a „Děkuji“ mají v e-mailech přímo kouzelnou moc.
5. „Velké R“ neboli „Odpovědět všem“
Funkci „Odpovědět všem“ používáme pouze ve výjimečných případech.
Vězte že v 99 % případů stačí odpovědět pouze adresátovi. Je samozřejmě těžké nezareagovat, když nás před celým fórem někdo nespravedlivě napadne a cítíme přirozenou potřebu se hájit (nebo „pokárat“ někoho, kdo poslal nějakou hloupost na celou firmu), ovšem berme prosím ohled na všechny ostatní – ty to povětšinou vůbec nezajímá a mají svých starostí dost. Velké R je velký nešvar.
6. „Kopie“ neboli „CC“
Políčko „Kopie“ znamená „Na vědomí“ nebo „Pouze pro informaci“.
Jednoduše: pokud někoho dáte do „Kopie“, dáváte mu tím najevo, že chcete, aby o zprávě věděl, byť zpráva není určena přímo jemu. Většinou se také od lidí uvedených v „Kopii“ neočekává odpověď, není jí třeba. Pokud ano, napíšeme jejich adresu raději do pole „Komu“. Tím že někoho dáte do „Kopie“, šetříte výrazně jeho čas.
7. Kopie předchozích zpráv
Kopie předchozích zpráv ponecháváme pouze tehdy, má-li to význam.
Zkuste mazat přebytečné konce zpráv a kopie kopií odpovědí na odpovědi. Všichni už to četli, tak proč si to neustále posílat tam a zpět. Většinou stačí ponechat jen několik posledních reakcí a starší smazat – zvlášť pokud obsahují velké obrázky apod. Jedním z mála vhodných důvodů, proč zahrnout kopii předchozích e-mailů do nové zprávy, je situace, kdy přizveme do debaty nového, nezasvěceného účastníka.
8. Podpis ano či ne
Oficiální podpis je vhodný do oficiálních do e-mailů.
Oficiální podpis připojujte k e-mailům pro zákazníky a partnery a při formálních příležitostech. Pokud píšete kolegům, může často stačit i prostý monogram (každý přece ví, kdo to psal, ještě dříve, než e-mail otevře). Z mých posledních deseti firemních mailů tvořily podpisy celých 55 % textu. Podvědomě je ovšem stále čtu znovu a znovu a zbytečně do nich investuji svůj čas.
9. Potvrzení příjmu a splnění
Žádost o schůzku, pomoc nebo zadaný úkol vždy potvrzujeme.
Je perfektní, že víte o schůzce, na kterou jste byli pozváni, ovšem je vhodné dát také potvrzení odesílateli. Podobně v případech, kdy vás někdo o něco požádá a vy to splníte (nebo také nesplníte). Jednoduché pravidlo, ale účinné. Minimálně zabráníte vlně dalších dotazů typu „Tak kdy už to bude?“ Na druhé straně všeho s mírou – případ, kdy příjemce automaticky odpovídá na každý přijatý mail slovíčkem „OK“ s připojeným pětiřádkovým podpisem, je rovněž extrémní.
10. Nastavení důležitosti e-mailů
Přidělujeme e-mailům vhodné stupně důležitosti.
Možnost nastavení důležitosti e-mailů bývá často opomíjena a přitom dokáže adresátovi okamžitě sdělit, jak rychle se má věnovat vaší zprávě. Zkuste se zamyslet u každého odeslaného e-mailu nad tím, jak moc je důležitý. Urgentní a závažná sdělení si zaslouží přidělit vysokou prioritu. Naopak věci méně důležité, u kterých postačí, že se k nim adresát dostane později, by měly mít prioritu nízkou. Pokud cítíte, že si e-mail zaslouží jinou prioritu než standardní, rozhodně mu ji přidělte. Pomůžete tím adresátovi a samozřejmě i sobě – budete mít větší šanci, že se vám adresát bude věnovat v tom pořadí, jaké potřebujete.
Autorem dokumentu je Tomáš Bobek, marketingový manažer Cígler Software - www.money.cz
Kterému děkuji za souhlas zveřejněnit tento materiál.
email
emailem
Zkuste následující týden držet se pravidel firmy Cígler Software a uvidíte, že se k živelné emailové komunikaci nevrátíte.
Efektivní komunikace - více
.
Proč psát předmět?
Také polovina lidí vaší firmy denně 1/3 - 1/2 času "musí" sedět u emailu?
Je komunikace emailem ve vaší společnosti efektivní?
Nebo skoro všichni, skoro vše, posílají skoro všem?
Od známého mi přišel krásný a jednoduchy popis efektivní komunikace emailem.
Jedná se o interní dokument firmy Cígler Software
1. Správný čas pro poštu
Poštu vyřizujeme ideálně jednou za čas, nikoli průběžně.
Udělejte si jednoduchý pokus: zkuste nečíst e-maily alespoň hodinu. Řada z vás s překvapením zjistí, že to nedokáže a projevuje se u nich závislost na e-mailech. Pokud máte tu možnost, zkuste si zorganizovat čas tak, abyste e-maily vyřizovali například jen každou celou hodinu. Možná zjistíte, že nejste neustále rozptylováni odpovídáním a vaše a pozornost i výkony se zvýší.
Šéf firmy Seznam.cz, Ivo Lukačovič, čte e-maily údajně jen 2x denně. Jedno oddělení jisté velké americké společnosti každý pátek neřeší e-maily vůbec. Ví, proč to dělají.
2. Správný předmět
Předmět e-mailu píšeme stručně a výstižně tak, aby bylo hned zřejmé o co jde.
Předmět e-mailu je jeho nejdůležitější část, věnujte mu prosím velkou pozornost. Zkuste si tipnout – co obsahuje e-mail s předmětem „Aktualizace“? Ptá se vás někdo na cenu Aktualizace, nebo na to, kdy bude další aktualizační CD, a nebo kde najde aktualizaci na webu? Předmět by měl být také stručný, protože často není vidět celý. Ovšem zase ne stručný až moc. Pamatujte že „Předmět“ je vlastně reklama pro vás e-mail – čím lépe vystihne jeho obsah, tím větší šance, že adresát rychle pochopí, o co vám jde a bude správně a rychle reagovat. A pokud pošlete e-mail bez předmětu, automaticky odsuzujete svůj e-mail k záhubě.
3. Správný adresát
Snažíme se psát vždy a pouze jen těm lidem (skupinám), kterých se to týká.
Když už není jiné východisko a musíme zprávu poslat širší skupině uživatelů, sepíšeme alespoň co nejvýstižnější „Předmět“ a hned v první větě stručně vysvětlíme komu přesně je e-mail určen. Omluva ostatním nechtěným čtenářům je znakem dobrého vychování, není však omluvenkou tehdy, kdy šlo adresáty určit přesněji.
4. Stručnost a čitelnost
Zprávy se snažíme psát jasně a stručně.
Zdánlivě jasná a jednoduchá záležitost, častokrát bohužel opomíjená. Stručné texty lze shrnout do bodů, balast vynechat. Delší texty rozdělujeme do odstavců. Na druhé straně často opomíjený pozdrav, rozloučení a poděkování jsou důležitou náhradou neverbální komunikace. Slůvka jako „Dobrý den“, „Prosím“ a „Děkuji“ mají v e-mailech přímo kouzelnou moc.
5. „Velké R“ neboli „Odpovědět všem“
Funkci „Odpovědět všem“ používáme pouze ve výjimečných případech.
Vězte že v 99 % případů stačí odpovědět pouze adresátovi. Je samozřejmě těžké nezareagovat, když nás před celým fórem někdo nespravedlivě napadne a cítíme přirozenou potřebu se hájit (nebo „pokárat“ někoho, kdo poslal nějakou hloupost na celou firmu), ovšem berme prosím ohled na všechny ostatní – ty to povětšinou vůbec nezajímá a mají svých starostí dost. Velké R je velký nešvar.
6. „Kopie“ neboli „CC“
Políčko „Kopie“ znamená „Na vědomí“ nebo „Pouze pro informaci“.
Jednoduše: pokud někoho dáte do „Kopie“, dáváte mu tím najevo, že chcete, aby o zprávě věděl, byť zpráva není určena přímo jemu. Většinou se také od lidí uvedených v „Kopii“ neočekává odpověď, není jí třeba. Pokud ano, napíšeme jejich adresu raději do pole „Komu“. Tím že někoho dáte do „Kopie“, šetříte výrazně jeho čas.
7. Kopie předchozích zpráv
Kopie předchozích zpráv ponecháváme pouze tehdy, má-li to význam.
Zkuste mazat přebytečné konce zpráv a kopie kopií odpovědí na odpovědi. Všichni už to četli, tak proč si to neustále posílat tam a zpět. Většinou stačí ponechat jen několik posledních reakcí a starší smazat – zvlášť pokud obsahují velké obrázky apod. Jedním z mála vhodných důvodů, proč zahrnout kopii předchozích e-mailů do nové zprávy, je situace, kdy přizveme do debaty nového, nezasvěceného účastníka.
8. Podpis ano či ne
Oficiální podpis je vhodný do oficiálních do e-mailů.
Oficiální podpis připojujte k e-mailům pro zákazníky a partnery a při formálních příležitostech. Pokud píšete kolegům, může často stačit i prostý monogram (každý přece ví, kdo to psal, ještě dříve, než e-mail otevře). Z mých posledních deseti firemních mailů tvořily podpisy celých 55 % textu. Podvědomě je ovšem stále čtu znovu a znovu a zbytečně do nich investuji svůj čas.
9. Potvrzení příjmu a splnění
Žádost o schůzku, pomoc nebo zadaný úkol vždy potvrzujeme.
Je perfektní, že víte o schůzce, na kterou jste byli pozváni, ovšem je vhodné dát také potvrzení odesílateli. Podobně v případech, kdy vás někdo o něco požádá a vy to splníte (nebo také nesplníte). Jednoduché pravidlo, ale účinné. Minimálně zabráníte vlně dalších dotazů typu „Tak kdy už to bude?“ Na druhé straně všeho s mírou – případ, kdy příjemce automaticky odpovídá na každý přijatý mail slovíčkem „OK“ s připojeným pětiřádkovým podpisem, je rovněž extrémní.
10. Nastavení důležitosti e-mailů
Přidělujeme e-mailům vhodné stupně důležitosti.
Možnost nastavení důležitosti e-mailů bývá často opomíjena a přitom dokáže adresátovi okamžitě sdělit, jak rychle se má věnovat vaší zprávě. Zkuste se zamyslet u každého odeslaného e-mailu nad tím, jak moc je důležitý. Urgentní a závažná sdělení si zaslouží přidělit vysokou prioritu. Naopak věci méně důležité, u kterých postačí, že se k nim adresát dostane později, by měly mít prioritu nízkou. Pokud cítíte, že si e-mail zaslouží jinou prioritu než standardní, rozhodně mu ji přidělte. Pomůžete tím adresátovi a samozřejmě i sobě – budete mít větší šanci, že se vám adresát bude věnovat v tom pořadí, jaké potřebujete.
Autorem dokumentu je Tomáš Bobek, marketingový manažer Cígler Software - www.money.cz
Kterému děkuji za souhlas zveřejněnit tento materiál.
emailem
Zkuste následující týden držet se pravidel firmy Cígler Software a uvidíte, že se k živelné emailové komunikaci nevrátíte.
Efektivní komunikace - více
.
Proč psát předmět?
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)