2. února 2024

Konzum vs Rozum

Revenge saving key trend


China's young people are 'revenge saving' even as Gen Zers around the world are piling up debt

I really like this phrase because I’ve been revenge saving and I didn’t know what to call it. I’m American, making a very good salary, and I’ve decided to completely leave behind the consumerism mentality. I refuse to buy a newer car, clothes, or anything that I don’t absolutely need.


https://www.reddit.com/r/China/comments/1dt9n1m/chinas_young_people_are_revenge_saving_even_as/



China’s young people are ‘revenge saving’ even as Gen Zers around the world are piling up debt

https://www.cnbc.com/2024/07/02/chinas-young-are-revenge-saving-even-as-other-gen-zers-pile-up-debt.html


Revenge saving key trend among China’s youth – Shaun Rein




China’s Youth Start ‘Revenge Saving’, Spending Only $1.3 a Day Amid 2024 Unemployment Surge

https://www.youtube.com/watch?v=cgn5mIw4G_0






Revenge saving je pojem, který vznikl v reakci na ekonomické a společenské změny způsobené ne jen pandemií COVID-19.
Tento trend popisuje fenomén, kdy lidé, po dlouhém období omezeného utrácení
(kvůli lockdownům, nejistotě ...) začali hromadit úspory. Kvůli omezeným možnostem cestování, zábavy a spotřebitelských aktivit lidé často přesměrovali své příjmy na spoření.


Hlavní důvody zahrnují:

Zvýšená nejistota: Lidé se obávali o svou finanční budoucnost, což je motivovalo k větší míře spoření.

Omezené příležitosti k utrácení: Zavřené obchody, restaurace, a nemožnost cestovat vedly k přesměrování peněz do úspor.

Reakce na odkládání utrácení: Mnoho spotřebitelů nechtělo okamžitě utrácet po konci pandemických opatření a dále hromadili finance, což se projevuje jako "revenge saving."

Tento trend je v kontrastu s fenoménem "revenge spending" (revenge utrácení), kdy lidé po uvolnění omezení začali masivně utrácet za dovolené, zážitky a luxusní zboží.








konzumní






Žádné komentáře: