Tak nám dnes otevírají dálnici z Prahy do Hradce - paní Müllerová ... ale pod fous si Švejk skepticky poznamenal: možná nám bude scházet dalši napojení. Pokud udělají na "spravných" místech "vše řešící" kruháky tak nám budou vesničky či Hradec spolu s kruháky sloužit jako dokonalá hráz.
Jen doufám, že obyvatelům dojde trpělivost a postrčí tu naši státní mašinerii trocha dopředu.
Jo pan Baťa by v dnešním systému nezačal stavěl např. Správní budovu 21 ani za rok. Předpokládám že by byl sankciován jako KAPSCH který staví podstatně rychleji (v šibeničním termínu) než úředníci vydávají povolení (aby nepřišl o tučnou zakázku?).
Ale dnes máme nepostradatelné úředníky, předpisy, vyhlášky ... v kterých se ani ti kdo je používají pořadně nevyznají a navíc mají dost času (zadarmo ani kuře nehrabe)!
Vývoj dálniční sítě na území našeho státu od r. 1935 do r. 2007.
Kdo ví kolik měla první republika úředníků na správu země. Neměli ani počítače ani hustou telefonní sít ani ... přesto mám dojem že správování věcí veřejných bylo rychlejší a efektivnější.
Určitě by byl velký důvod k oslavě dostavěných KM D11 pokud by
cituji z diskuse:
1 km dálnice v Norsku stojí zhruba 8 mil. EUR ve velmi náročném terénu,
1 km dálnice v Polsku stojí zhruba 5,5 mil. EUR v jednoduchém terénu,
1 km dálnice ve Finsku stojí 13,7 mil. EUR, netroufám si tvrdit jaký je tam terén,
1 km dálnice D47 vyjde na 20 mil. EUR, v nepříliš složitém terénu,
1 km okruhy Prahy vyjde na zhruba 25 mil. EUR
1 km D11 žel nevím :-(
Nechtěl bych dům za cenu 2-3x vyšší než jaká je skutečná cena. Pokud bych ale neviděl, kolik to stálo nebo pokud bych neměl srovnání tak by mi to asi moc nevadilo :-(
Rychlost výstavby od prvního schválení si netroufám posuzovat. O rychlosti stavby a její efektivitě najdete více Dálnice z Prahy do Tábora? To je na sto let!
Kapitalismus volné soutěže nevede k ideálnímu stavu, ale pouze ke stavu optimálnímu.
Dálnice D11 Praha - Hradec Králové
Koukněte na historii dálnic v Československu. První plány vznikly v roce 1935! Další plány z roku 1963 počítaly s napojením konce D11 na křižovatce s dálnicí D35. Nakonec v roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny.
STAVBY, KTERÝM DOBA NEPŘÁLA - 1938 - 1950 free eBook
Dálnice D11
Dálnice z Prahy do Tábora? To je na sto let!
Vyvlastnění v soukromém zájmu
Už jen pár kroků: 150 let Komunistického manifestu a dnešní "moderní" společnost
Tvůrce nejúspěšnější hospodářské reformy XX. století
Motorway Database in mainland Britain
Tips on driving abroad in Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, The Netherlands, Norway, Spain and Switzerland.
Europe road stubs
International E-road network
A Kolik stojí auta v USA?
Porota míní, život mění - úspěšná auta, která neuspěla
Evropským autem roku je Ford S-MAX, roomster skončil čtvrtý
Elektronické mýtné špatně nebo ještě hůře
Jak se dá elektronické mýtné neplatit - sabotovat?
aktualizace 21.1.07
Proč se v Česku staví nejdražší dálnice v EU?
Autor: Pavel Janda
V Česku se loni postavilo rekordních 72 kilometrů nových dálnic. A utratilo se za ně násobně více peněz než bylo nutné.
Češi opět vítězí
Organizace Trasparency International, která dlouhodobě monitoruje korupční prostředí na celém světě, před nedávnem zveřejnila srovnání, jak draho staví jednotlivé evropské země své nové dálnice. Pokud se zamyslíte nad možným pořadím, zřejmě si na špici žebříčku představíte Německo, kde jsou nové dálnice obvykle kvalitní, bohatě dimenzované a pracovní síla drahá, nebo Švýcarsko či Rakousko, kde se k obdobným kvalitativním měřítkům přidává horší prostupnost horským terénem. Možná vás napadnou i některé přímořské země, kde není lehké se popasovat pobřežními úseky.
Ne, ne, ne a znovu ne, ani jednu z těchto zemí na špičce žebříčku nenajdete. Nejvyšší příčky obsadily země docela jiné, které spojuje jediné měřítko - „Divoký východ”. Jmenovitě Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a? Ano, tušíte správně, Česko. A to dokonce na příčce úplně nejvyšší, Češi to zkrátka zase vyhráli.
A rozhodně ne o prsaNěkteří z vás to tuší, někteří možná i dobře vědí, pro ty ostatní jedna podstatná informace navíc. Pokud si myslíte, že rozdíly v ceně dálnic mezi jednotlivými zeměmi jsou v řádu jednotek či maximálně pár desítek procent a nějak (ospravedlnitelně) se stalo, že zrovna naše dálnice jsou nejdražší, jste absolutně vedle. Kilometr české dálnice je totiž třikrát až čtyřikrát (bavíme se tedy o 300 - 400 %) dražší než kolik činí evropský průměr.
I kdybychom byli sebebláhovější, tento stav již nijak ospravednitelný není. Zkrátka není možné, aby v místních podmínkách, kde dozajista není ani nepříznivý terén, ani drahé vstupy (zejména pracovní síla je ve srovnání s jinými zeměmi Evropy velmi levná) a ani kvalita nových dálnic není nikterak oslnivá (to spíše naopak), vytvořil tentýž produkt za reálně troj- a až čtyřnásobnou cenu. Pakliže by do ceny nevstupovaly faktory, které nelze hledat ani v kvalitě výstavby, ani v použitém materiálu, ani v celkovém řešení stavby...
Neskutečně předražená D8Exempla trahunt, proto se podívejme na zoubek ceně nejnovějšího dálničního výtvoru na našem území, úseku dálnice D8 z ... více
zdroj: autorevue
-
AUTO BILD TÜV Report 2007:
Nejlepší tříleté ojetiny jsou Opel Meriva a Ford Fusion
Jako nejspolehlivější ojetá auta roku 2006 se osvědčily dva modely - Opel Meriva a Ford Fusion.
Spolehlivost škodovek - lepší průměr.
19 komentářů:
Body prý zabodovaly. Silnice jsou nejbezpečnější od roku 1989.
http://auto.idnes.cz/body-zabodovaly-silnice-jsou-nejbezpecnejsi-od-roku-1989-pg8-/automoto.asp?c=A061228_123834_automoto_fdv
A neklesa to dele nez od letoska?
(za to spis mohou zacpane silnice - ne:-)))
Google’s run is more than half done
http://blogs.zdnet.com/Ratcliffe/?p=237
Porota míní, život mění - úspěšná auta, která neuspěla
Evropským autem roku 2007 je Ford S-MAX, roomster skončil čtvrtý
TÜV: Spolehlivost škodovek?
Lepší průměr
http://auto.idnes.cz/tuv-spolehlivost-skodovek-lepsi-prumer-fd4-/auto_ojetiny.asp?c=A070130_105305_pneu_fdv
http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html
Šéf Škody: Yetiho už zkoušíme v terénu
http://auto.idnes.cz/sef-skody-yetiho-uz-zkousime-v-terenu-dxp-/automoto.asp?c=A070208_101858_automoto_fdv
EuroRAP :: European Road Assessment Programme
www.eurorap.org
Mapa českých silnic, kde vám hrozí největší nebezpečí
http://domaci.ihned.cz/c4-10071860-25458740-002000_d-mapa-ceskych-silnic-kde-vam-hrozi-nejvetsi-nebezpeci
Search Risk Maps
http://www.eurorap.org/risk_maps
http://www.eurorap.org/library/pdfs/20080413_CZ_Risk_03_05.pdf
Řidiči se mohou přihlásit na kurz, který jim umaže body
http://zpravy.idnes.cz/ridici-se-mohou-prihlasit-na-kurz-ktery-jim-umaze-body-ppa-/domaci.asp?c=A080824_221756_domaci_abr
VIDEO: Severní obchvat Prahy povede přes Suchdol. Podívejte se kudy
http://video.ihned.cz/c1-26976670-video-severni-obchvat-prahy-povede-pres-suchdol-podivejte-se-kudy
Central and Eastern Europe's Logistics Infrastructure: Connecting the Dots
www.prologisresearch.com
Schenker - specialista na evropskou pozemní přepravu
http://hn.ihned.cz/c1-29051990-schenker-specialista-na-evropskou-pozemni-prepravu
Transforwarding
www.transforwarding.cz
Vyhnálek & Sekyra
www.vssped.cz
Austromar
www.austromar.cz
cargo-partner
www.cargo-partner.com
Nové technologie výstavby pozemních komunikací, zkušenosti ze zahraničí
http://www.casopisstavebnictvi.cz/clanek.php?detail=281
Je pozemní komunikace součástí pozemku?
http://stavitel.ihned.cz/c1-37350320-je-pozemni-komunikace-soucasti-pozemku
Česká záhada: Proč jsou stavby silnic tak drahé? A proč se zpožďují?
http://domaci.ihned.cz/c1-38501920-ceska-zahada-proc-jsou-silnice-tak-drahe
Polovina silnic se v Česku staví zbytečně. Evropa si dotace rozmyslí
http://byznys.lidovky.cz/polovina-silnic-se-v-cesku-stavi-zbytecne-evropa-si-dotace-rozmysli-1gi-/ln-doprava.asp?c=A091022_095603_ln-doprava_abc
Jan Antonín Baťa Budujeme stát pro 40 mil lidí 1938 filetype:pdf
Hospodářské kontakty Baťových závodů se Sověty v letech 1918−1938
http://dlib.lib.cas.cz/3746/
Vodní koridor
D – O – L
Cesta k prosperitû
Evropské unie bez bariér
http://machinery.podzimek.cz/galerie/voda/D_O_L-%20cesko-anglicky.pdf
Slovanské fórum
Vítejte na fóru o Slovanech nejen pro Slovany...
http://www.slovane.ic.cz/forum/index.php?sid=c0afe2c8f575d764d5072e7b435c4667
http://www.slovane.ic.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=18&start=45
Jan Antonín Baťa - Budujeme stát pro 40 milionů
http://bsp40m.czechian.net/001.php
Tomáš Baťa při cestě do Indie - 1931-32
http://www.youtube.com/watch?v=AamYxm8LOog
Osudove okamžiky - Tomáš Baťa part 1
http://www.youtube.com/watch?v=uiONITwbb8E
Baťa journal - pohřeb Tomáše Bati a Jindřicha Broučka, 1932
http://www.youtube.com/watch?v=0w2ABHhI_Ek
When should seniors retire from driving?
Medical journal ponders when to draw the line
http://www.driving.ca/news/story.html?id=2689577
Experti vyčíslili, kolik stojí polskou ekonomiku dopravní zácpy
http://ekonomika.ihned.cz/c1-49471610-experti-vycislili-kolik-stoji-polskou-ekonomiku-dopravni-zacpy
Naše zlatá léta
Mýtus ekonomické vyspělosti první republiky
Jakub Rákosník
http://dejinyasoucasnost.cz/archiv/2008/3/nase-zlata-leta/
Mýtus a realita hospodářské vyspělosti Československa mezi světovými válkami
Eduard Kubů, Jaroslav Pátek (Dr. CSc.)
www.kosmas.cz/knihy/62990/mytus-a-realita-hospodarske-vyspelosti-ceskoslovenska-mezi-svetovymi-valkami/
Expert: Dálnici jsme měli jako druzí na světě. Nová se staví 13 let
http://auto.idnes.cz/dalnice-cr-alfred-brunclik-dc0-/automoto.aspx?c=A160204_014107_automoto_fdv
po Mnichovu byl plán na dálnici hotový za 12 dní ...
Okomentovat