18. prosince 2006

Dalnice - Motorway - Dálnice D11 Praha - Hradec Kálové

Tak nám dnes otevírají dálnici z Prahy do Hradce - paní Müllerová ... ale pod fous si Švejk skepticky poznamenal: možná nám bude scházet dalši napojení. Pokud udělají na "spravných" místech "vše řešící" kruháky tak nám budou vesničky či Hradec spolu s kruháky sloužit jako dokonalá hráz.
Jen doufám, že obyvatelům dojde trpělivost a postrčí tu naši státní mašinerii trocha dopředu.
Jo pan Baťa by v dnešním systému nezačal stavěl např. Správní budovu 21 ani za rok. Předpokládám že by byl sankciován jako KAPSCH který staví podstatně rychleji (v šibeničním termínu) než úředníci vydávají povolení (aby nepřišl o tučnou zakázku?).
Ale dnes máme nepostradatelné úředníky, předpisy, vyhlášky ... v kterých se ani ti kdo je používají pořadně nevyznají a navíc mají dost času (zadarmo ani kuře nehrabe)!


Vývoj dálniční sítě na území našeho státu od r. 1935 do r. 2007.

Kdo ví kolik měla první republika úředníků na správu země. Neměli ani počítače ani hustou telefonní sít ani ... přesto mám dojem že správování věcí veřejných bylo rychlejší a efektivnější.

Určitě by byl velký důvod k oslavě dostavěných KM D11 pokud by
cituji z diskuse:
1 km dálnice v Norsku stojí zhruba 8 mil. EUR ve velmi náročném terénu,
1 km dálnice v Polsku stojí zhruba 5,5 mil. EUR v jednoduchém terénu,
1 km dálnice ve Finsku stojí 13,7 mil. EUR, netroufám si tvrdit jaký je tam terén,
1 km dálnice D47 vyjde na 20 mil. EUR, v nepříliš složitém terénu,
1 km okruhy Prahy vyjde na zhruba 25 mil. EUR
1 km D11 žel nevím :-(

Nechtěl bych dům za cenu 2-3x vyšší než jaká je skutečná cena. Pokud bych ale neviděl, kolik to stálo nebo pokud bych neměl srovnání tak by mi to asi moc nevadilo :-(

Rychlost výstavby od prvního schválení si netroufám posuzovat. O rychlosti stavby a její efektivitě najdete více Dálnice z Prahy do Tábora? To je na sto let!
Kapitalismus volné soutěže nevede k ideálnímu stavu, ale pouze ke stavu optimálnímu.














Dálnice D11 Praha - Hradec Králové

Koukněte na historii dálnic v Československu. První plány vznikly v roce 1935! Další plány z roku 1963 počítaly s napojením konce D11 na křižovatce s dálnicí D35. Nakonec v roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny.

STAVBY, KTERÝM DOBA NEPŘÁLA - 1938 - 1950 free eBook

Dálnice D11


Dálnice z Prahy do Tábora? To je na sto let!

Vyvlastnění v soukromém zájmu

Už jen pár kroků: 150 let Komunistického manifestu a dnešní "moderní" společnost

Tvůrce nejúspěšnější hospodářské reformy XX. století



Motorway Database in mainland Britain

Tips on driving abroad in Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, The Netherlands, Norway, Spain and Switzerland.

Europe road stubs

International E-road network



A Kolik stojí auta v USA?

Porota míní, život mění - úspěšná auta, která neuspěla

Evropským autem roku je Ford S-MAX, roomster skončil čtvrtý


Elektronické mýtné špatně nebo ještě hůře
Jak se dá elektronické mýtné neplatit - sabotovat?



aktualizace 21.1.07

Proč se v Česku staví nejdražší dálnice v EU?
Autor: Pavel Janda

V Česku se loni postavilo rekordních 72 kilometrů nových dálnic. A utratilo se za ně násobně více peněz než bylo nutné.

Češi opět vítězí
Organizace Trasparency International, která dlouhodobě monitoruje korupční prostředí na celém světě, před nedávnem zveřejnila srovnání, jak draho staví jednotlivé evropské země své nové dálnice. Pokud se zamyslíte nad možným pořadím, zřejmě si na špici žebříčku představíte Německo, kde jsou nové dálnice obvykle kvalitní, bohatě dimenzované a pracovní síla drahá, nebo Švýcarsko či Rakousko, kde se k obdobným kvalitativním měřítkům přidává horší prostupnost horským terénem. Možná vás napadnou i některé přímořské země, kde není lehké se popasovat pobřežními úseky.
Ne, ne, ne a znovu ne, ani jednu z těchto zemí na špičce žebříčku nenajdete. Nejvyšší příčky obsadily země docela jiné, které spojuje jediné měřítko - „Divoký východ”. Jmenovitě Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a? Ano, tušíte správně, Česko. A to dokonce na příčce úplně nejvyšší, Češi to zkrátka zase vyhráli.

A rozhodně ne o prsaNěkteří z vás to tuší, někteří možná i dobře vědí, pro ty ostatní jedna podstatná informace navíc. Pokud si myslíte, že rozdíly v ceně dálnic mezi jednotlivými zeměmi jsou v řádu jednotek či maximálně pár desítek procent a nějak (ospravedlnitelně) se stalo, že zrovna naše dálnice jsou nejdražší, jste absolutně vedle. Kilometr české dálnice je totiž třikrát až čtyřikrát (bavíme se tedy o 300 - 400 %) dražší než kolik činí evropský průměr.
I kdybychom byli sebebláhovější, tento stav již nijak ospravednitelný není. Zkrátka není možné, aby v místních podmínkách, kde dozajista není ani nepříznivý terén, ani drahé vstupy (zejména pracovní síla je ve srovnání s jinými zeměmi Evropy velmi levná) a ani kvalita nových dálnic není nikterak oslnivá (to spíše naopak), vytvořil tentýž produkt za reálně troj- a až čtyřnásobnou cenu. Pakliže by do ceny nevstupovaly faktory, které nelze hledat ani v kvalitě výstavby, ani v použitém materiálu, ani v celkovém řešení stavby...

Neskutečně předražená D8Exempla trahunt, proto se podívejme na zoubek ceně nejnovějšího dálničního výtvoru na našem území, úseku dálnice D8 z ... více

zdroj: autorevue

-

AUTO BILD TÜV Report 2007:
Nejlepší tříleté ojetiny jsou Opel Meriva a Ford Fusion
Jako nejspolehlivější ojetá auta roku 2006 se osvědčily dva modely - Opel Meriva a Ford Fusion.

Spolehlivost škodovek - lepší průměr.

19 komentářů:

  1. Anonymní12/29/2006

    Body prý zabodovaly. Silnice jsou nejbezpečnější od roku 1989.

    http://auto.idnes.cz/body-zabodovaly-silnice-jsou-nejbezpecnejsi-od-roku-1989-pg8-/automoto.asp?c=A061228_123834_automoto_fdv



    A neklesa to dele nez od letoska?

    (za to spis mohou zacpane silnice - ne:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní1/03/2007

    Google’s run is more than half done
    http://blogs.zdnet.com/Ratcliffe/?p=237

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní2/01/2007

    TÜV: Spolehlivost škodovek?
    Lepší průměr

    http://auto.idnes.cz/tuv-spolehlivost-skodovek-lepsi-prumer-fd4-/auto_ojetiny.asp?c=A070130_105305_pneu_fdv


    http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní2/15/2007

    Šéf Škody: Yetiho už zkoušíme v terénu
    http://auto.idnes.cz/sef-skody-yetiho-uz-zkousime-v-terenu-dxp-/automoto.asp?c=A070208_101858_automoto_fdv

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní7/04/2008

    EuroRAP :: European Road Assessment Programme

    www.eurorap.org

    Mapa českých silnic, kde vám hrozí největší nebezpečí
    http://domaci.ihned.cz/c4-10071860-25458740-002000_d-mapa-ceskych-silnic-kde-vam-hrozi-nejvetsi-nebezpeci

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní7/04/2008

    Search Risk Maps

    http://www.eurorap.org/risk_maps

    http://www.eurorap.org/library/pdfs/20080413_CZ_Risk_03_05.pdf

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní8/25/2008

    Řidiči se mohou přihlásit na kurz, který jim umaže body

    http://zpravy.idnes.cz/ridici-se-mohou-prihlasit-na-kurz-ktery-jim-umaze-body-ppa-/domaci.asp?c=A080824_221756_domaci_abr

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní9/01/2008

    VIDEO: Severní obchvat Prahy povede přes Suchdol. Podívejte se kudy

    http://video.ihned.cz/c1-26976670-video-severni-obchvat-prahy-povede-pres-suchdol-podivejte-se-kudy

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní4/21/2009

    Central and Eastern Europe's Logistics Infrastructure: Connecting the Dots
    www.prologisresearch.com

    Schenker - specialista na evropskou pozemní přepravu
    http://hn.ihned.cz/c1-29051990-schenker-specialista-na-evropskou-pozemni-prepravu

    Transforwarding
    www.transforwarding.cz

    Vyhnálek & Sekyra
    www.vssped.cz

    Austromar
    www.austromar.cz

    cargo-partner
    www.cargo-partner.com

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní8/28/2009

    Nové technologie výstavby pozemních komunikací, zkušenosti ze zahraničí

    http://www.casopisstavebnictvi.cz/clanek.php?detail=281


    Je pozemní komunikace součástí pozemku?
    http://stavitel.ihned.cz/c1-37350320-je-pozemni-komunikace-soucasti-pozemku

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní10/04/2009

    Česká záhada: Proč jsou stavby silnic tak drahé? A proč se zpožďují?


    http://domaci.ihned.cz/c1-38501920-ceska-zahada-proc-jsou-silnice-tak-drahe

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní11/14/2009

    Polovina silnic se v Česku staví zbytečně. Evropa si dotace rozmyslí


    http://byznys.lidovky.cz/polovina-silnic-se-v-cesku-stavi-zbytecne-evropa-si-dotace-rozmysli-1gi-/ln-doprava.asp?c=A091022_095603_ln-doprava_abc

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní2/15/2010

    Jan Antonín Baťa Budujeme stát pro 40 mil lidí 1938 filetype:pdf




    Hospodářské kontakty Baťových závodů se Sověty v letech 1918−1938

    http://dlib.lib.cas.cz/3746/


    Vodní koridor
    D – O – L
    Cesta k prosperitû
    Evropské unie bez bariér

    http://machinery.podzimek.cz/galerie/voda/D_O_L-%20cesko-anglicky.pdf

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní2/15/2010

    Slovanské fórum
    Vítejte na fóru o Slovanech nejen pro Slovany...

    http://www.slovane.ic.cz/forum/index.php?sid=c0afe2c8f575d764d5072e7b435c4667


    http://www.slovane.ic.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=18&start=45


    Jan Antonín Baťa - Budujeme stát pro 40 milionů

    http://bsp40m.czechian.net/001.php


    Tomáš Baťa při cestě do Indie - 1931-32

    http://www.youtube.com/watch?v=AamYxm8LOog



    Osudove okamžiky - Tomáš Baťa part 1
    http://www.youtube.com/watch?v=uiONITwbb8E


    Baťa journal - pohřeb Tomáše Bati a Jindřicha Broučka, 1932
    http://www.youtube.com/watch?v=0w2ABHhI_Ek

    OdpovědětVymazat
  15. Anonymní3/17/2010

    When should seniors retire from driving?

    Medical journal ponders when to draw the line

    http://www.driving.ca/news/story.html?id=2689577

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymní1/15/2011

    Experti vyčíslili, kolik stojí polskou ekonomiku dopravní zácpy

    http://ekonomika.ihned.cz/c1-49471610-experti-vycislili-kolik-stoji-polskou-ekonomiku-dopravni-zacpy

    OdpovědětVymazat
  17. Anonymní2/29/2016

    Naše zlatá léta

    Mýtus ekonomické vyspělosti první republiky
    Jakub Rákosník

    http://dejinyasoucasnost.cz/archiv/2008/3/nase-zlata-leta/


    Mýtus a realita hospodářské vyspělosti Československa mezi světovými válkami
    Eduard Kubů, Jaroslav Pátek (Dr. CSc.)

    www.kosmas.cz/knihy/62990/mytus-a-realita-hospodarske-vyspelosti-ceskoslovenska-mezi-svetovymi-valkami/

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní2/29/2016

    Expert: Dálnici jsme měli jako druzí na světě. Nová se staví 13 let

    http://auto.idnes.cz/dalnice-cr-alfred-brunclik-dc0-/automoto.aspx?c=A160204_014107_automoto_fdv

    po Mnichovu byl plán na dálnici hotový za 12 dní ...

    OdpovědětVymazat