10.01.18

Jsem muslim, ale oponuji "sluníčkářům" a multikulturním vítačům

Jsem muslim, ale oponuji "sluníčkářům" a multikulturním vítačům


jak se liší:
MultiKulturalismus vs MultiEtnická společnost
MultiCulturalism vs MultiEthnic society


Rozhovor Jsem muslim, ale oponuji "sluníčkářům" a multikulturním "vítačům", říká arabista a súdánský honorární konzul Petr Pelikán


Přestoupil k islámu, ale nelíbí se mu expanze kebabu v Česku. Je veteránem války v Zálivu, ale líčí ji s odstupem dobrého vojáka Švejka. Ovládá súdánské anekdoty, protože se pro tuto zemi stal honorárním konzulem.

Ve svém bytě na kraji Prahy mi Petr Pelikán ukazuje sbírku vyznamenání, která dostal za účast ve válce v Perském zálivu. Během operace Pouštní bouře z ledna a února 1991, při níž Američané se spojenci vyhnali z Kuvajtu iráckou armádu, působil jako tlumočník a styčný důstojník v československé chemické jednotce. Nejen o udělování medailí vypráví způsobem, jenž má skutečně daleko k hrdinskému patosu...

ego.ihned.cz  více








záloha asi 1/10 pokud by to zmizelo

Proč jste vlastně přestoupil k islámu?


Muslimem jsem se stal asi po patnáctiletém klikatém vývoji. Po etapě okouzlení exotikou v adolescentním období jsem pár let zaujímal konvičkovské pozice po šoku z prvních reálných zkušeností s živými muslimy. Teprve po delší době, když jsem načerpal jak další informace o islámu jako takovém, tak zkušenosti o společnostech v Orientě, jsem se na prahu středního věku přihlásil k islámu. Tohle všechno proběhlo v dobách, kdy u nás islám ještě nikoho nezajímal. Jsem muslim, ale dost důrazně oponuju "sluníčkářům" a multikulturním "vítačům". Podle mě jsou kultury imigrantů se západním způsobem života neřešitelně nekompatibilní. Stejně tak se ovšem neshodnu s islamofoby, když za všemi problémy programově vidí jen islám, o kterém většinou vědí asi tolik, co já o astrofyzice. Když jsme spolu mluvili před necelými třemi lety, vrcholila takzvaná uprchlická krize a spousta lidí se obávala, že nás smete vlna z východu. Jak podobné obavy, které příliš nepolevily ani dnes, vlastně vidíte?

Bylo to tehdy hodně medializované, ale ve skutečnosti to pořád pokračuje. Vidím to zblízka, protože těm lidem chodím tlumočit. Ale tady téměř žádní uprchlíci nejsou. Máme 12 azylantů.


Dvanáct je pouze těch, které sem přesídlili v rámci evropských kvót, a tenhle počet se pořád uvádí, jako by to měl být celkový počet migrantů u nás. Ale jinak je tady spousta jiných lidí. Odkud?

Je to různé. My navíc úplně nevíme, kolik těch lidí tady je a odkud jsou. Šel jsem tuhle kolem Kauflandu na Bohdalci a mezi bílými vágusy tam somroval jeden tmavý. Oslovil mou súdánskou kamarádku, která šla se mnou. Byl to Eritrejec, který sem přicestoval z Německa, tam přišel přes Itálii a kdoví kde všude ještě byl. Eritrejců je tady zatím málo, tenhle přimigroval se skupinou Syřanů. Dostal papír, že je vyhoštěn, a pak se normálně ztratil. Takových lidí je tady víc. S tím, co vidíte v Berlíně, ve Vídni i v Drážďanech, se to ale nedá srovnat. Strach z cizinců tu je ovšem velký.

Tak jděte po Praze po ulicích a dívejte se na hospody. Co tam bude? Sushi bary, vietnamské pho polévkárny, čínské bufáče, indické restaurace, kebabárny. Schválně spočítejte, kolik takovýchto podniků připadne na jednu českou hospodu. Ten nepoměr si už přestáváte uvědomovat. A je to špatně?


Já bych chtěl, aby tady byly taky české podniky. Protože máte rád vepřové?


Jsem přece muslim! Maximálně moravského vrabce nebo španělského ptáčka a to je drůbež.
























multikulturním vítačům
multikulti výtačům
multikulti vítačům
MultiKulturalismus vs MultiEtnická společnost

Žádné komentáře: