skupina: Garáž skladba - Houby
Akordy
Houby (Muchomůrky bílé)
Houby - Plastic People / Garáž
-- skupina: PŮLNOC skladba: Muchomůrky bílé
Mejla Hlavsa
- legenda českého undergroundu, zakladatel Plastic people of the universe, člen neméně významných kapel Garáž a DG 307.
V roce 1988 zakládá skupinu Půlnoc, se kterou nahrál i skladbu Muchomůrky bílé (v originále s Garáží pod názvem Houby)
Pražský Výběr - Sbal si to svý ráno
No co na mně koukáš, co koukáš?
Jenom koukáš anebo se převaluješ v tom harampádí, kterýho máme plný kůlny, no, to nám bude jednou k užitku, to bude věno pro dceru, nebo co?
Ty budižkničemu, ty, jenom leštíš ty svý věčný cibule, ty kutile domácí.
To je hrozný, to je strašnej život, věčne jenom leští cibule, nebo někde leží, anebo se kutí v harampádí, nic jiného neumíš...
To je život, to je zoufalý, no ježišmarjá, proč já sem si tě vůbec brala...
No nekoukej se na mě. Jenom leštíš. Seš dřevo...
Mám už dost tvejch snídaní v trávě, těch rán v negližé.
Mám už dost a těžko už snáším tvý stavy beztíže.
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Teď se hlásím zase o svý práva, zháším lampu co nad námi plála...
Mám už dost tvejch snídaní v trávě, těch rán v negližé
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Teď se hlásím zase o svý práva, zháším lampu co nad nami plála...
v2
To je život, to je zoufalý, no ježišmarjá, proč já sem si tě vůbec brala...
No nekoukej se na mě.
Nekoukej a dělej!
Seš dřevo...
No co na mně koukáš, co koukáš?
Jenom koukáš anebo se převaluješ v tom harampádí, kterýho máme plný kůlny, no, to nám bude jednou k užitku, to bude věno pro dceru, nebo co?
Ty budižkničemu, ty, jenom leštíš ty svý věčný cibule, ty kutile domácí.
To je hrozný, to je strašnej život,
Mám už dost tvejch snídaní v trávě, těch rán v negližé.
Mám už dost a těžko už snáším tvý stavy beztíže.
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Teď se hlásím zase o svý práva, zháším lampu co nad námi plála...
Mám už dost tvejch snídaní v trávě, těch rán v negližé
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Sbal si to svý ráno, o dům dál zkus jít...
Teď se hlásím zase o svý práva, zháším lampu co nad nami plála...
--------------------------------------------------------------------------------
Pražský Výběr – Pack Up Your Morning (Sbal si to svý ráno) - English machine translation
[Her (spoken rant)]
You’re doing nothing again - nothing. Just snoring away on that ottoman you got from your grandpa.
What are you staring at - what? Just staring, or rolling around in that junk we’ve got the sheds packed with.
Yeah, sure - “it’ll come in handy someday.” As what - my daughter’s dowry, or what?
You good-for-nothing. Always polishing your “eternal onions,” you little DIY tinkerer.
This is awful. What a miserable life - always “polishing onions,” or lying around, or fiddling with junk.
You can’t do anything else…
What a life. It’s desperate. Jesus - why did I ever marry you…
Don’t look at me. You just keep polishing. You’re hopeless - like a block of wood.
I’ve had enough of your breakfasts on the grass, those mornings in a negligee.
[Sung]
I still long for our coffee.
I’ve had enough - and it’s getting hard to stomach your zero-gravity moods.
I’m always afraid of the day you’ll dump me.
Pack up your morning - try the house next door…
Pack up your ego, Manya/Maria - let me live…
[He (spoken reply)]
A car, a cottage, an apartment—still not enough for you? A sauna, a pool—and a dog?!
Do you even know what it cost me?
I thought I was dreaming—what I’ve had to put up with.
So I’m telling you: adieu, Manya!
[Sung]
Pack up your morning—try the house next door…
Pack up your ego, Manya—let me live…
Now I’m claiming my rights again,
I’m putting out the lamp that used to burn above us…
I’ve had enough of your breakfasts on the grass, those mornings in a negligee.
I still long for our coffee.
I’ve had enough—and it’s getting hard to stomach your zero-gravity moods.
I’m always afraid of the day you’ll dump me.
Pack up your morning—try the house next door…
Pack up your ego, Manya—let me live…
Pack up your morning—try the house next door…
Pack up your ego, Manya—let me live…
Now I’m claiming my rights again,
I’m putting out the lamp that used to burn above us…
Chase Matthew - Darlin'
https://www.youtube.com/watch?v=axih2bGZFqA
Mejla a Pavel Z. - Dg.307
Garage & Tony Ducháček - Houby
Fenomén Underground DG 307 - antihudba z podzemí
Legendární kapela Pavla Zajíčka je tak trochu neprávem ve stínu slavnějších The Plastic People of the Universe, přitom právě ona zůstává opravdovým undergroundem. Dokumentární cyklus o lidech, kteří měli odvahu být svobodní i v době nesvobody. Režie J. Fiedor ...
Karel nese asi čaj - z alba: Nejdřív Je Tréning
Z TV pořadu "Možná přijde i kouzelník", díl 7. - "Silvestr" (1985)
Hudba: Michael Kocáb
Text: Michal Bukovič
Studiová skupina M. Kocába
... tento typ hudby se svojí proklamovanou provokativností a upřímností je pro Moc prostě nepřijatelný.
Za druhé, že jakýkoli umělecký fenomén, byť je sebevíc na výsluní, pokud nevyhovuje, je snadno zlikvidovatelný stejně jako cokoliv jiného. A za třetí - pokud si člověk chce uchovat jakousi vnitřní svobodu zákonitě to musí znamenat jediné - být v permanentním konfliktu s Mocí. Což je pro amatérského muzikanta samozřejmě snadnější, neboť ho hudba neživí, a také pro něj netvoří onu jedinou životní prioritu. Jak se má ale zachovat profesionál? Neustoupit a tedy sejít do undergroundu kotelen, antikvariátů a dalších různých podzemních zaměstnání, a tam znovu na amatérské bázi budovat to, oč ho Moc připravila (např. případ Plastic People)?. Či se snažit za každou cenu někde hrát, byť podřadný repertoár, a čekat, že se situace za pár let změní sama (případ spousty českých rockových skupin)?
Členové Pražského výběru se dostali do poněkud jiné situace. Moc jim nezakázala tvořit, jenom se prostě snažila vymazat ono signum Pražský výběr, to ji děsilo nejvíc. Až pozdě si uvědomila, že svým zákazem ze souboru učinila legendu. To ale jeho hudebníky nezajímalo, pro ně to bylo těžkou ranou. Asi nejhůře nesl onen zákaz Pražského výběru Michal Pavlíček. Několik let after řekl v Melodii (1989) (zkráceno): "…Dodnes si myslím a vždycky si budu myslet, že právě tehdy měla kapela co říci, tehdy byla ve formě a měla ambice jít pořád dál a výš. Jako parta jsme drželi mnohem víc pohromadě a v spontánnosti a upřímném názoru to bylo znát. Už jsme byli jen krůček od toho stát se skutečným zjevem - a to bez berliček nepřirozených legend. Mohli jsme být něčím sami za sebe… bez "pomoci" zvnějšku… My jsme o tenhle druh legendy rozhodně neusilovali...
... Dopomohl Jiřímu Kornovi ke comebacku písní "Karel nese asi čaj" (1985) a produkcí jeho alba "Tréning"...
zdroj
www.ceskatelevize.cz/specialy/bigbit/kapely/1669-vyber/
Pražský výběr
... byla šířena nahráváním z pásku na pásek po celé republice rychleji než černý mor. Jenže to už se nad Pražským výběrem vznášel Damoklův meč zákazu, jen se čekalo na nějakou záminku. Tou se staly koncerty v Hradci Králové v lednu 1983, na kterých skupina „prodávala neoficiální plakáty, čímž se nezákonně finančně obohacovala“, „uvedla načerno jako předskokana kapelu Trifidi“ a „a hrála místo tří koncertů čtyři“, což „nebylo uvedeno ve smlouvě s PKS“. Tyto argumenty nejprve zazněly v krajském bolševickém plátku Pochodeň, o měsíc později se objevily i v článcích v Tribuně a Rudém Právu (Právo)...
M. Kocáb
www.totalita.cz/vysvetlivky/o_kocabm.php
TOTALITA.CZ - Vznik a vývoj totalitního režimu v Československu
Období normalizace
www.popmuseum.cz
old school hit
muzika
1 komentář:
Garáž, to je moje srdcovka. Zrovna nedávno jsem si ji pouštěl na Spotify, když jsem v dílně skládal regály do skladu na zahradě, který jsem si postavil, abych měl odkud posílat zboží, které prodávám. Prostě starý dobrý underground. Tony Ducháček, Magor, Plastic People of The Universe... Doteď si rád zajdu na Ladě, DGčka nebo třeba Umělou hmotu. :)
Okomentovat