20. února 2008

Rubik Cube - Rubikova kostka

Rubikova kostka a nekonečno...
Celkový počet barevných kombinací je 43 252 003 274 489 856 000 pro kostku 3×3×3



lego robotics


Jsou tři přístupy, jak lze složit kostku.
První (a asi nejčastější) je naučit se to buď od přátel nebo z časopisu a potom „machrovat“ před ostatními jak to umím, případně soutěžit kdo to zvládne rychleji. Přiznám se, že jsem nepochopil jaký to má smysl a nechápu to dodnes (i když tah pro složení druhé řady mi poradil kamarád).

Druhou možností je využití hrubého násilí. Vždy mne lákala možnost nalézt vlastní řešení, což vedlo k tomu, že jsem v rámci „vědeckého výzkumu“ občas kostku mechanicky rozložil a znovu poskládal. Takový přístup připomíná některé postupy současné alopatické medicíny. Dojde sice k uvedení kostky do žádoucího stavu, ale není to bez následků.

Až po dlouhých letech, kdy jsem se občas ke kostce vrátil se mi podařilo pochopit, že stejné tahy vedou ke stejným výsledkům a kostku složit. Z hlediska skládání zde není žádný rozdíl proti prvnímu přístupu, postup který jsem „objevil“ není nijak převratný. Skutečným objevem pro mne bylo, že i zdánlivě neřešitelné problémy je možné řešit vlastními silami, pokud zapracuje pozornost a zdravý rozum.

Rubikova kostka je ve srovnání se skutečnostmi, se kterými se potkáváme dnes a denně velmi jednoduchý, dokonale známý a přesně definovaný systém. Má pouhých 20 prvků jejichž stav můžeme ovlivnit, přičemž každý z těchto prvků se může nacházet ve 24 stavech, nebo pozicích. Je dokonale symetrická, nezáludná, její topologie se nemění, ani zde nejsou „jednosměrky“ - stavy které nelze vrátit zpátky.
ing. Pavel Sedlák


How to Solve the Rubik's Cube?

Rubik can be solved in 27f 27 tahů
Twenty-Six Moves Suffice for Rubik’s Cube 26 tahů
Twenty-Five Moves Suffice for Rubik’s Cube 25 tahů
Twenty-Five Moves Suffice for Rubik’s Cube 25


Adventures in Group Theory


RUBIK's CUBE-LIKE PUZZLES

Cracking the hardest mystery of the Rubik's cube

Tilted Twistera Lego Mindstorms robot that solves Rubik’s cube

Bricx Command Center 3.3


---

Personality type - Test osobnosti - Typology Test

.
hádanka
.
Einsteinova hádanka - Komu patří ryba?
.
Eternity II puzzle solution for 2,000,000 USD
.
Eternity II puzzle řešení za 2 000 000 USD
.
šachy - chess
.
The Chances Of Winning
.
Strategie Divoké Kmeny - Tribal Wars
.
Pravděpodobnost výhry
.
Rubik Cube
.
Teorie her
.
Závislost
.

ale má to někdo hlavu
Blindfold Rubik's Cube Solve - World Record


.
hry - hadanka - enigma - puzzle - puzzler - game - games - hra - hádanka

Žádné komentáře: