Špehovací? firmy
vydělávají díky ovládnutí celosvětového trhu s osobními údaji a údaji o chování ve virtuálním a skutečném světě
asi (Skoro) největší peníze vs vložený kapitál.
Pokud porovnáte stáří firem a tržní kapitalizaci
od boku se domnívám
že velká ďábelská trojka/čtyřka/pětka ... 67
Microsoft
Apple
Google
Amazon
Facebook
budou patřit ASI do žebříčku TOP10-20?
U firem s hodnotou na cca 50-100 miliard? USD
(proč 3-5...?
záleží jak kdo kterou miluje/obajuje že mezi ně nepatří)
airbnb/booking je další adept?
nevím
Supporting publishers with innovative solutions
Get the most out of your work thanks to proven and effective content monetization tools
https://optad360.com
21.000.000 USD
earned for our publishers in 2020
09 Best Google Certified Publishing Partners (Monetization)
https://www.similarweb.com/website/optad360.com/#overview
https://www.similarweb.com
Dovoluji si velmi pochybovat, že podmínky používání jejich služeb, četlo více jak 1% všech jejich uživatelů.
Spíš asi podstatně méně :o
Samozřejmě, v začátcích možná nabízeli lepší podmínky ale po ovládnutí celosvětového trhu předpokládám začali šrouby utahovat.
Níže jsou například podmínky společnosti facebook z přelomu roku 2020/2021
které mmj odkazují i na daleko podrobnější podmínky.
Jen mimochodem
Dodržují tyto společnosti například ústavy jednotlivých zemí kde v demokratických zemích min. bývalo právo na svobody projevu?
Předpokládám, že asi na politickou objednávku, NE
Spy company accidentally rats out customers who paid to stalk others’ online habits
Equifax
www.consumeraffairs.com/hacked-passwords-and-password-protection
Controls
Without this cookie
You'll still see the same number of ads, and we'll use the information we have to deliver, measure and improve the relevancy of the ads you see. This includes information you provide us when you use our Facebook Products, as well as device information and information from partners collected using other cookies and tracking technologies, including if you give consent to this primary web advertising cookie on other browsers or devices.
Controls in Your Facebook Account
If you have a Facebook account, you can manage how different data is used to personalize ads with these tools.
Ad Settings
To show you better ads, we use data that advertisers and other partners provide us about your activity off Facebook Company Products, including websites and apps. You can control whether we use this data to show you ads in your ad settings.
The Facebook Audience Network is a way for advertisers to show you ads in apps and websites off the Facebook Company Products. One of the ways Audience Network shows relevant ads is by using your ad preferences to determine which ads you may be interested in seeing. You can control this in your ad settings.
Ad Preferences
You can use your ad preferences to learn why you're seeing a particular ad and control how we use information that we collect to show you ads.
Off-Facebook Activity
You can review your off-Facebook activity, which is a summary of activity that businesses and organizations share with us about your interactions with them, such as visiting their apps or websites. They use our Business Tools, like Facebook Login or Facebook Pixel, to share this information with us. This helps us do things like give you a more personalized experience on Facebook. Learn more about off-Facebook activity, how we use it, and how you can manage it.
More Information About Online Advertising
You can opt out of seeing online interest-based ads from Facebook and other participating companies through the Digital Advertising Alliance in the US, the Digital Advertising Alliance of Canada in Canada or the European Interactive Digital Advertising Alliance in Europe or through your mobile device settings, if you are using Android, iOS 13 or an earlier version of iOS. Please note that ad blockers and tools that restrict our cookie use may interfere with these controls.
The advertising companies we work with generally use cookies and similar technologies as part of their services. To learn more about how advertisers generally use cookies and the choices they offer, you can review the following resources:
Controlling Cookies with Browser Settings
Your browser or device may offer settings that allow you to choose whether browser cookies are set and to delete them. These controls vary by browser, and manufacturers may change both the settings they make available and how they work at any time. As of 5 October 2020, you may find additional information about the controls offered by popular browsers at the links below. Certain parts of Facebook Products may not work properly if you have disabled browser cookies. Please be aware these controls are distinct from the controls that Facebook offers.
Ovládací prvky
Bez tohoto souboru cookie
Pořád uvidíte stejné množství reklam a využijeme nezbytné informace k doručování, měření a zvyšování relevance zobrazovaných reklam. Patří sem informace, které nám poskytnete při používání Facebook produktů, informace o zařízení a informace od partnerů získané přes další technologie souborů cookie a sledování. Třeba když dáte souhlas k použití inzertních souborů cookie primárního webu v ostatních prohlížečích a zařízeních.
Nastavení ve Facebook účtu
Pokud máte Facebook účet, můžete nastavit, jak jsou různá data využívána k přizpůsobování reklam přes tyhle nástroje.
Nastavení reklam
K tomu, abychom vám zobrazovali lepší reklamy, využíváme údaje o vaší aktivitě mimo produkty společností Facebooku, včetně webů a aplikací. To, jestli můžeme tato data využít, abychom vám ukazovali reklamy, můžete upravit v nastavení reklam.
Facebook Audience Network je způsob, jakým vám inzerenti ukazují reklamy v aplikacích a na webech mimo produkty společností Facebooku. Jedním ze způsobů, jak Audience Network ukazuje relevantní reklamy, je využití vašich předvoleb reklam k určení, o které reklamy můžete mít zájem. Upravit to můžete v nastavení reklam.
Předvolby pro reklamy
Předvolby pro reklamy vám dají informace, proč vidíte konkrétní reklamy, a umožní nastavit, jak budeme využívat shromažďované informace k zobrazování reklam.
Aktivita mimo Facebook
Můžete si prohlédnout svoji aktivitu mimo Facebook. Jde o souhrn vašich aktivit, které s námi sdílí firmy a organizace ohledně vašich interakcí s nimi, třeba návštěv jejich aplikací nebo webů. K sdílení informací s námi využívají naše nástroje pro firmy, třeba Facebook Přihlášení nebo Facebook pixel. Díky tomu vám můžeme nabídnout prostředí Facebooku šité na míru a další věci. Přečtěte si víc o aktivitě mimo Facebook, jak ji využíváme a jak ji můžete spravovat.
Další informace o online reklamách
Můžete nastavit, aby se vám neukazovaly reklamy založené na zájmech od Facebooku a dalších zapojených společností přes Digital Advertising Alliance v USA, Digital Advertising Alliance of Canada v Kanadě nebo European Interactive Digital Advertising Alliance v Evropě. Popřípadě to jde udělat v nastavení vašeho mobilního zařízení, pokud používá Android, iOS 13 nebo starší verzi iOS. Upozorňujeme, že nástroje pro blokování reklam a jiné nástroje, které omezují naše používání souborů cookie, můžou s těmihle nastaveními dělat problémy.
Reklamní společnosti, se kterými spolupracujeme, jako součást svých služeb obvykle využívají soubory cookie a podobné technologie. Víc informací o tom, jak inzerenti obvykle soubory cookie využívají a jaké volby nabízí, najdete tady:
Nastavení souborů cookie v prohlížeči
Váš prohlížeč nebo zařízení můžou nabízet nastavení, která vám umožní upravit, jestli mají být soubory cookie prohlížeče nastaveny nebo odstraněny. Nastavení se v různých prohlížečích liší a výrobci je můžou kdykoli přidat, odebrat nebo změnit jejich funkci. Od 5. října 2020 najdete další informace o tom, jaká nastavení nabízejí oblíbené prohlížeče, přes odkazy dole. Pokud soubory cookie zakážete, nemusí některé součásti Facebook produktů fungovat správně. Tahle nastavení se liší od těch, která vám nabízí Facebook.
s kterými musíte souhlasit pokud chcete produkty této skoro celosvětově monopolní? společnosti používat.
O jaké produkty se především jedná?
Jde především o facebook, instagram, whatsapp ale samozřejmě i další jejich služby
+ další data fb, instagram, whatsapp sleduje na 90?% všech webů kam chodíte
ale i na zbylých neboť vás umí sledovat i když jste nikdy žádnou jejich službu nepoužili!!!
Používají k tomu např technologii Browser Fingerprinting (browser fingerprint), a další
Pouze pokud používáte důsledně prohlížeč: Brave.com, Avast.com a nebo FireFox
máte šanci min. částečně tomuto špehování utéci
Ale pokud několikrát použijete např Chrome ... pak si info asi umí pospojovat z cookies i z jiných prohlížečů
To samé vyhledávač google vs duckduckgo.com a další ...
Co například sleduje společnost Alphabet v gmailu google asi tušíte
- Automatické filtrování e-mailů a jejich řazení do kategorií (Primární / Sociální sítě / Promoakce)
- Oznámení s vysokou prioritou o důležitých e‑mailech
- Chytré psaní (návrhy textu) v e-mailech
- Chytré odpovědi (návrhy stručných odpovědí) v e-mailech
- Karty se souhrny nad zprávami (cestování, sledování zásilek a další)
- Připomenutí, že máte odpovědět na e-maily, na které jste možná zapomněli
- Přenesení podrobností o událostech do záznamů kalendáře
- Asistent vám připomene splatnost účtů
- V Mapách se zobrazí rezervace v restauracích
- Travel vám sestaví itineráře
- Zobrazování míst, která by vás mohla zajímat, ve službě Travel
- Zobrazení věrnostních karet, vstupenek a jízdenek ve službě Google Pay ...
Zato třeba koláčky nebo-li Cookies např na www.computerworld.cz
můžete detailně sami nastavit, odmítnout, schválit.
Níže je popis co u nich znamená měření:
Pokud navštěvujete kvalitní obsah, který je placený reklamou a nechcete aby zkracovali, nikdy na takovém webu reklamu nevypínejte. Ba naopak jim na zajímavou reklamu klikněte, čímž je několika Kč podpoříte.
Abych osvětlil malinkou hyperbolu v nadpisu.
Špehováním si samozřejmě moc moc nezískáte a ani si tím asi moc nevyděláte pokud nezískáte oligopol nebo leépe monopol.
Nebo nepropojíte šikovně business ideálně s TOP politikou = Cronycapitalism
Technologicko/IT
StartUP bývá založen za cílem získání monopolního nebo alespoň oligopolního postavení
který bývá často mmj získaný
asi především díky velikému startovnímu kapitálu a internetu
Korporace
Mafie v bílých límečkách
Mafie převléknutá za hippíes
či anarchisty /nebo lépe anarchysty ;-)
(přitom se samozřemě vždy jedna o velmi, opravdu velmi! dravé kapitalisty)
Samozřejmě pokud je dodržovaná etika či desatero, na kapitálu NENÍ nebo nemusí být nic špatného!
(žel to platí obvykle pouze do doby, než se stane oligopolním natož monopolním)
Why We Need a Security and Privacy “Nutrition Label” for IoT Devices
Vždy záleží pouze na lidských srdcích!
sildenafil 50 mg Tablet is a prescription medicine used to treat erectile dysfunction in men. It works by increasing blood flow to the penis. This helps men to get or maintain an erection. It belongs to a group of medicine known as phosphodiesterase type 5 PDE 5 inhibitors.
OdpovědětVymazat