30. listopadu 2016

Living Tiny House

Living Tiny House


Living Tiny Legally: Part 1



Tiny Home Living


What i hate about my tiny house



Why I Hate Minimalism - Get Green Be Well


People Try Living In A Tiny House



A Simpler Way: Crisis as Opportunity



House for a Writer / Iniesta Nowell Arquitectos
www.archdaily.com
IN
www.iniestanowell.com/en/

Snil o domově. Z kůlny ve dvoře vykouzlil dům o 52 metrech čtverečních





Life in a Crazy-Small 8m2 Tokyo Apartment




Two Years in a Modern, Off-Grid Tiny House




Brett's incredible off-the-grid modern Tiny House is a truly unique design that totally broke the mold.
Two years later, I'm now visiting Brett again to see how he is finding life in his Tiny Home. Read More: www.livingbiginatinyhouse.com/...

Help me create more videos: www.patreon.com/livingbig
Follow me on Facebook at   www.facebook.com/livingbiginat...
Follow me on Twitter: @TinyHouseNZ
Follow me on Instagram: @livingbiginatinyhouse

Why I hate minimalism (yet am throwing stuff out)

The 6 Reasons People Hate Minimalists


ROBERT & SAMANTHA IN A TINY HOUSE

www.outdoorproject.com





Fy Nyth #22 - Can you live in a tiny house in a cold climate? - 1/14/2017




Super High Spec Professionally Built Tiny House



Stunning DIY Cottage-Style Tiny House





Living in a box: The desperate workers forced to live in tiny 'coffin' apartments of Tokyo - which still cost up to £400 a month to rent


TINY House Blueprints Studio/Loft


Student Room


182 Square, Square Foot, Tiny Apartments-16-m2






Hong Kong cubicle apartments
Hong Kong’s Shocking 40-Square-Foot Apartments


James Law Cybertecture designs










Dnes objednáte, zítra bydlíte. Dům za 1,3 milionu korun postavíte za den




Dům Kokosing. Bydlení za 1,7 milionu korun je dokonale vybavené

Real Minimalist    living


Jak skoncovat s dluhy? Místo drahého nájmu si postavte domek na kolečkách

Na 10 m² postavili skleník, ve kterém se dá bydlet




Ve školách učí bývalí šprti, říká zakladatel americké školy v Česku

Na základní škole měl čtyřky a rodiče ho chtěli poslat na učiliště. Zachránila ho americká střední škola. Teď Ondřej Kania spoluvlastní Pražské humanitní gymnázium a American Academy. Letos mu bylo pětadvacet. Výbušný rozhovor o školství poskytl pátečnímu magazínu Rodina Dnes ...





Bez hypotéky - dřevostavba za 100 tisíc korun



simple
house
Archdaily.com

Jak na Pojištění dronu

Jak na Pojištění dronu

Jak pojistit dron?

Povinné ručení musí mít každý komerční dron

Zde to funguje podobně jako u pojištění vozidel. Pokud při provozování dronu způsobí škodu třetí osobě, povinné ručení (pojištění odpovědnosti za škodu) uhradí způsobenou škodu, a to až do výše cca 26 milionů. Každý komerční dron musí mít toto pojištění v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 785/2004.


Jaké údaje si připravit k pojištění dronů?

Podobně jako u pojištění automobilů, i u dronů potřebuje pojišťovna znát informace nejen o přístroji, ale také o samotném pojistníkovi. Vyřizování pojištění dronů můžete urychlit, když si dopředu připravíte tyto informace.
  • Vzletová hmotnost
  • Rok výroby
  • Datum pořízení (nutno doložit doklad o koupi)
  • Specifikace integrované výbavy
V případě komerčního využití je ještě potřeba poznávací značka a žádost o registraci na ÚCL. Pokud se pojišťuje dron starší než 14 dní od koupě, je potřeba dodat také fotodokumentaci stroje.

více zdroj droni.cz





Přečetli jsme předpisy pro rekreační drony. Toto musíte splnit, když chcete létat třeba s Mavicem



Základní pravidla letového provozu na území Česka upravuje především zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví a letecký předpis – pravidla létání – L2. Bezpilotních letadel, leteckých modelů a dronů všeho druhu se pak vysloveně týká Doplněk X – Bezpilotní systémy. Právě v něm jsou popsané klíčové podmínky létání od primitivní hračky, se kterou budete blbnout na zahradě, až po profesionální dron a komerční provoz, ke kterému je třeba licence.
Pojďme si tedy projít několik základních pravidel, které musíte dodržet při létání pro vlastní zábavu... Více na: https://www.zive.cz/clanky/precetli-jsme-predpisy-pro-rekreacni-drony-toto-musite-splnit-kdyz-chcete-letat-treba-s-mavicem/sc-3-a-192635/default.aspx#part=1














What Does Your Favorite Color

What Does Your Favorite Color 




What Does Your Favorite Color Say About You? [infographic]










Death By China

Death By China


Peter Navarro

Death By China: How America Lost Its Manufacturing Base (Official Version)





Luxembourg Leaks: Global Companies' Secrets Exposed

Goverment criminalizes whistleblowers!

LuxLeaks scandal: Luxembourg tax whistleblowers convicted

Panama Papers


Disney and Skype 'used Luxembourg tax deals'

Panama Papers Q&A: What is the scandal about?









Korporátní Daně




Čínský investigativní tisk o předsedovi “české” CEFC: Jie Ťien-ming je nejtajemnější boháč v Číně

https://en.wikipedia.org/wiki/CEFC_China_Energy

WallStreetcn.com













Nástroje Frézy

Nástroje Frézy




3.175mm Good Qualtiy Tungsten Steel Titanium Coat Carbide End Mill Engraving Bits CNC PCB Rotary Burrs Milling Cutter Drill Bit

Specification:
Total length: 33-38mm
Shank diameter: 3.175mm
Material: blade carbide (tungsten steel)

Features:
Product Name: PCB drill bit (carbide micro drill bit Plating titanium)
Carbide rods and tungsten steel rods, with high hardness, high wear resistance, high strength, resistance to bending, anti-impairment and long tool life.
Coated with titanium:Improve the speed and feed rate of the tool ,Improve the surface wear resistance.
Range of processing: PCB, SMT, the CNC, mold, plastic, copper, stainless steel and other precision metal parts processing.










Straight Shank 6mm Cutting Dia 4 Flutes Milling Cutter End Mill

Product Name : End Mill;Material : HSS
Cutting Diameter : 6mm/0.236'';Cutting Depth : 17mm/0.669'
Shank Diameter : 6mm/0.236'';Total Length : 56mm/2.2''
Color : Gray;Weight : 12g






8Mm Cutting Diameter 4 Flutes Straight Shank End Mill Cutter Tooling Milling Cutting Bit

Overall Length: 68mm/ 2-5/8"; Shank Diameter: 8mm/ 5/16"
Cutting Diameter: 8mm/ 5/16"; Flutes: 4-Flute
Cutting Depth: 22.2mm/ 7/8"; Product Name: End Mill Cutter





HGHO- 4mm x 6mm Straight Shank 4 Flutes End Mills Milling Cutter


Product Name : End Mills Cutter;Material : HSS-AL
Color : Gray;Cutting Dia : 4mm/5/32"
Cutting Depth : 19mm/3/4";Shank Diameter : 6mm/15/64"
Total Length : 63mm/2.2'';Net Weight : 10g






hliníkové materiály vhodné pro frézování
Přehled hliníkových slitin vhodných pro CNC obrábění


label cnc:
https://jaknatoo.blogspot.com/search?q=cnc














Getting (and Staying) Organized for the Year

Getting (and Staying) Organized for the Year




Andrew Mellen on Unstuff Your Life: Kick the Clutter Habit and Transform Your Life




Andrew J. Mellen, aka Virgoman, speaks on how to get past your feelings and reclaim your space. Andrew is a professional organizer and coach, has been featured in O, The Oprah Magazine, and on HGTV and NPR.
He has created unique and lasting techniques for streamlined living, bringing order out of chaos. Built from the premise that we must distinguish ourselves from our possessions, he acknowledges it is often the "stuff behind the stuff" that holds people back. His new book, Unstuff Your Life! starts with achievable goals and works toward the nightmare projects everyone tries hard to avoid. www.virgoman.com






Unstuff Your Life!: Kick the Clutter Habit and Completely Organize Your Life for Good












Homemaking Experts on How to Prepare for the Holidays - Andrew Mellen




wsj

Getting (and Staying) Organized for the Year

8/31/2016 3:15PM     
As the school year begins how do you keep organized and make the rest of your year a little less chaotic? Andrew Mellen, best-selling author of "Unstuff Your Life," discusses simple life hacks that make all the difference on Lunch Break with Tanya Rivero. Photo: iStock






www.zonovyuklid.cz



Návod na neustále čistou domácnost aneb bleskový průlet bytem za 20 minut


Je v pokoji bordel? Řeknu vám svůj systém na uklízení






stuff management

pořádek
system
systém


Love Languages & Personality Type MBTI

Love Languages & Personality Type MBTI



How You Process Emotions Based on Your Myers-Briggs® Type








How You Process Emotions - mbti









Which Famous Artist Has Your Myers-Briggs® Personality Type?


“drove the color about on the paper until an image emerged that expressed the idea in his mind”

























http://eilamona.com/tagged/mbti


https://en.wikipedia.org/wiki/Pictorialism




MBTI - Pattern of Processes

MBTI - 16 type patterns




wikipedia:

Drawing upon Jungian theory, Isabel Myers proposed that for each personality type, the cognitive functions (sensing, intuition, thinking, and feeling) form a hierarchy. ... The Inferior function is the personality type's fatal weakness.




exploring, understanding, and explaining how the world works





Hadísy. Mohamedova sunna BILL WARNER CPSPII

Hadísy. Mohamedova sunna BILL WARNER

CENTRUM PRO STUDIUM POLITICKÉHO ISLÁMU. International


   OBSAH ÚVOD...

6 ETIKA...
13 DŽIHÁD...
17 SLZY DŽIHÁDU...
29 DHIMMÍ...
32 ŽIDÉ...
36 KŘESŤANÉ...
41 OTROCI...
44 ŽENY...
49 SEX...
57 ODPADLÍCI...
61 SATAN A POVĚRY...
64 MEDICÍNA, ZDRAVÍ, VĚDA...
67 TĚLESNÉ FUNKCE...
70 ZVÍŘATA...
73 UMĚNÍ...
76 MOHAMED...
78 KOMENTÁŘE




French Muslim - Samira Bellil

Dans l'enfer des tournantes  -  V pekle hromadných znásilnění
To hell and back

Bellil was born to Algerian parents in Algiers, but her family migrated to France and settled in the Parisian suburb of Val-d'Oise...
source: wikipedia



Hadísy. Mohamedova sunna BILL WARNER CENTRUM PRO STUDIUM POLITICKÉHO ISLÁMU. International - PDF:
Hadísy Mohamedova sunna BILL WARNER CENTRUM PRO STUDIUM POLITICKÉHO ISLÁMU International CSPI LLC, 2010 This edition CSPI International, 2015 Bill Warner Hadísy Z anglického originálu The Hadith vydaného CSPI Publishing, Inc v USA. Přeložilo a vydalo CSPI International, Lidická 700/19, Brno. Vytiskl Tribun EU, Cejl 892/32, Brno. První vydání, Brno ISBN




3 CSPI International Center for the Study of Political Islam, z.s., dále jen CSPI, je neziskové sekulární apolitické mezinárodní vzdělávací hnutí se sídlem v České republice. CSPI se zabývá vzděláváním široké veřejnosti v oblasti politického islámu. Politický islám je nenáboženská část základních tří svatých textů islámu (tzv. trilogie), která se zabývá vztahem islámu k nemuslimům tzv. káfirům, či jiným způsobem upravuje práva a vztahy muslimů a těch, kteří muslimy nejsou. Veškerý text trilogie, tedy koránu, síry (životopisu proroka Mohameda) a hadísů (tradic proroka Mohameda) byl vědecky prozkoumán, analyzován a kategorizován. Množství textu věnovaného káfirům Hadísy 37 % Síra 81 % Korán Trilogie celkem 51 % 64 % 0 % 20 % 40 % 60 % 80 % Použití vědeckých metod na základní texty islámu otevírá cestu k faktům o politickém islámu kterémukoli zvídavému člověku a umožňuje snadné porozumění skutečné podstatě politického islámu. Naším posláním je vzdělávat lidi na celém světě v tématech politického islámu, jeho zakladatele Mohameda, jeho politické doktríny a jeho boha, Alláha. CSPI International 1

4 Právní prohlášení CSPI se zabývá výhradně studiem politického islámu (51 % trilogie) jakožto významné světové politické ideologie s vlastním zákony, kulturou, historií a velmi silným vlivem na jiné politické ideologie. Náboženský islám (49 % trilogie) je soukromou záležitostí každého muslima a není předmětem zájmu CSPI. CSPI se striktně distancuje od využívání svých vzdělávacích materiálů či jakéhokoli jiného intelektuálního vlastnictví jakožto podkladu pro protiprávní a/nebo násilnou činnost založenou na jakékoli formě nesnášenlivosti, xenofobie, rasismu či potlačování svobody vyznání vůči jednotlivci či skupině osob. CSPI se striktně distancuje od jakékoli podpory hnutí potlačujících práva na svobodné vyznání jedince. CSPI se zabývá výhradně studiem politického islámu. Víra každého člověka je CSPI hluboce respektována. 2

5 O AUTOROVI Dr. Bill Warner je celosvětově uznávaný odborník na politický islám. Získal doktorát v oboru fyziky a matematiky v roce 1968 na North Carolina State University. Osm let působil jako profesor na Tennessee State University. Dr. Warner se celý život věnuje náboženství a zkoumá jeho vliv na utváření dějin. Původní zdroje hlavních náboženství studoval desítky let. Ještě před útokem na Světové obchodní centrum předpovídal válku mezi islámem a Amerikou. Bezprostředně po 11. září se pak rozhodl zpřístupnit původní islámské texty běžnému člověku. Jeho bohaté zkušenosti s vědeckými teoriemi a matematikou se projevují ve způsobu, jakým analyzuje islámskou doktrínu. Poté, co zjistil, že islámské texty jsou sestaveny tak, aby bylo obtížné je číst a pochopit, vytvořil vzdělávací program, jehož cílem je tyto texty vyjasnit a ukázat, že islám není postaven na stejných civilizačních principech jako zbytek světa. Dr. Warner založil a vede organizaci Center for the Study of Political Islam (CSPI, Centrum pro studium politického islámu) a je autorem patnácti knih, které mimořádně srozumitelným způsobem vysvětlují problematiku politického islámu. Vytvořil také první samostudijní kurz politického islámu, včetně série audioknih, přednáší po celém světě, píše články a komentuje současné světové dění. 3

6 OBSAH ÚVOD...6 ETIKA...13 DŽIHÁD...17 SLZY DŽIHÁDU...29 DHIMMÍ...32 ŽIDÉ...36 KŘESŤANÉ...41 OTROCI...44 ŽENY...49 SEX...57 ODPADLÍCI...61 SATAN A POVĚRY...64 MEDICÍNA, ZDRAVÍ, VĚDA...67 TĚLESNÉ FUNKCE...70 ZVÍŘATA...73 UMĚNÍ...76 MOHAMED...78 KOMENTÁŘE

7 5

8 ÚVOD 1. kapitola Nejjednodušší způsob jak poznat islám je seznámit se s Mohamedem prostřednictvím jím ustavených tradic zvaných hadísy. Islám je definován Alláhovými slovy obsaženými v koránu a Mohamedovými slovy a činy, zvanými sunna. Sunna je obsažena ve dvou sbírkách textů v síře (Mohamedově životopise) a v hadísech. V samotném koránu se na 91 místech uvádí, že Mohamedova slova a činy jsou pro lidstvo posvátným vzorem. Hadísy neboli tradice jsou krátké příběhy o tom, co Mohamed udělal nebo řekl. Existuje mnoho sbírek hadísů, nicméně těmi nejuznávanějšími jsou sbírky od al-buchárího a Abú Muslima, kterých v této knize využívám. Trilogie se tedy sestává z koránu, síry a hadísů. Většina lidí si myslí, že islám je celý obsažen v koránu. Ten však představuje jen asi 14 % z celé psané doktríny. Tato trilogie tvoří základ islámu a celý ho definuje. Relativní velikost textů trilogie Hadísy 60 % Korán 14 % Síra 26 % 6 ...




10 - Hadísy - mům, aby napodobovali dokonalý vzor Mohamedových činů a slov. Pro muslimy je Mohamed vzorem jako soused, manžel, filosof, válečník a politický i duchovní vůdce. Mohamed je dokonalým vzorem člověka na věčné časy a za všech podmínek....




12 - Hadísy - ohledně zabiti. Tak Alláh dosud nakládal se všemi ostatními a nenaleznete ve Alláhových zvyklostech žádnou změnu. Káfiři a lid Knihy Muslimové křesťanům a židům říkají, že jsou výjimeční. Jsou lidem Knihy a bratry ve víře Abrahámově. Ale podle islámu jste křesťan, pouze pokud věříte, že Ježíš byl Alláhovým prorokem, žádná Nejsvětější trojice neexistuje, Ježíš nebyl ukřižován ani vzkříšen, ale vrátí se, aby nastolil právo šaría. Abyste byli skutečným židem, musíte věřit, že Mohamed je posledním v linii židovských proroků. Tento verš je pozitivní: Korán 5:77 Řekněte: Lidé Knihy, nevykračujte za hranice pravdy vašeho náboženství a nenásledujte touhy těch, kteří již před vámi zbloudili a dali zbloudit mnoha jiným. Ti sami zbloudili z přímé cesty. Islámská doktrína je dualistická, takže existuje i opačný pohled. Níže je poslední verš psaný o lidu Knihy (přičemž pozdější verš ruší nebo nahrazuje verš dřívější). Jedná se o konečné slovo. Vyzývá muslimy k válce s lidem Knihy, který nevěří v náboženství pravdy islám. Korán 9:29 Bojujte proti těm, kteří obdrželi Písmo (židé a křesťané), ale nevěří v Alláha a v soudný den. Oni nezakazují to, co zakázal Alláh a Jeho posel. Křesťané a židé neuctívají náboženství pravdy, dokud se nepodrobí a nezaplatí daň z hlavy (džizja), jsouce poníženi. Věta Oni nezakazují to znamená: neakceptují právo šaría, věta dokud se nepodrobí a nezaplatí daň z hlavy znamená: dokud se nepodrobí právu šaría. Křesťané a židé, kteří nepřijímají Mohameda jako konečného proroka, jsou káfiři. Zatímco křesťané a židé jsou v islámu považováni za nevěřící a tzv. lid Knihy, hinduisty vnímá islám jako polyteisty a pohany. Výrazy nevěřící, lid Knihy, 10



16
...Maslama na to řekl: Dej mi tedy své svolení, abych mohl lhát a Kaíba obelstít. Mohamed odpověděl: Máš mé svolení říkat mu nepravdivé věci...
...Klamání, které napomáhá islámu, se nazývá takíja (sebeobrana, zamlčení, zbožný čin). Muslim však nesmí nikdy lhát jinému muslimovi. Lhát je přípustné 14




19
... Islám se stal úspěšným díky násilí, a proto téměř každý hadís označuje džihád za nejlepší čin, který může muslim vykonat. ...

... fráze známá všem muslimům: Svět je rozdělen na dar al-islám (podrobená země) a dar al-harb (země války.) 17



20
... islám by měl na káfiry vyvíjet neustálý nátlak. Vztah mezi islámem a zbytkem světa je proto buďto svatou válkou nebo dočasným mírem. Tento boj je trvalý, univerzální a povinný pro všechny muslimy. Jedinou přestávkou v džihádu je situace, kdy je potřeba nabýt nových sil. Mír je dočasný. Válka je trvalá ...



24
... Finanční podpora džihádu Alláh odmění ty, kteří přispívají na džihád, a prokleje ty, kteří tak nečiní. Buchárí 2,24,522 Mohamed pravil: Každý den sestupují z ráje dva andělé. Jeden říká: Ó Alláhu, odměň ty, kteří přispívají na džihád, a druhý říká: Ó Alláhu, zabij ty, kteří odmítají džihád podporovat. Podle Alláha by měl muslim své peníze utrácet za džihád. Buchárí 6,60,41 Hudhaifa pravil: Následující verš o finanční podpoře džihádu byl zvěstován Mohamedovi. Korán 2:195 Za Alláha (za džihád) štědře rozdávejte, avšak nevrhejte se do zkázy vlastníma rukama. Konejte dobré skutky, neboť Alláh miluje ty, kteří dobré skutky konají. Muslim 020,4668 Mohamed prohlásil: Kdo finančně podporuje bojovníka džihádu, je mravně rovnocenný skutečnému bojovníkovi. Kdo se postará o bojovníkovu rodinu během jeho služby, je mravně rovnocenný skutečnému bojovníkovi. 22



29
DŽIHÁD - protože usiloval o oddanost Alláhovi a bojoval v džihádu. Žádná jiná smrt by nepřinesla tak velkou odměnu....

... Pro káfira neexistuje smrt, která by byla příliš bolestivá nebo krutá. Čeká je Alláhův trest v pekle, který je věčný a ještě krutější. 27



35
...Islámu se také připisuje hinduistický číselný systém. Muslimové jej převzali od hinduistických matematiků včetně číslice nula. Dnes náš číselný systém nazýváme arabskými číslicemi. Od koberců až po architekturu muslimové převzali všechny vynálezy od dhimmí. Ty jsou dnes nesprávně připisovány islámu. Seznam velkých islámských učenců obsahuje dhimmí s arabskými jmény, kteří žili pod islámskou nadvládou...



36
...Nebudeme jezdit na koni, ani nebudeme mít meč nebo nosit jakýkoli druh zbraně, ani zbraně vlastnit....



43
...Každý odkaz na křesťany v hadísech je negativní. Muslimové denně opakují následující verše: Korán 1:5 Tebe uctíváme a Tebe o pomoc žádáme, veď nás stezkou přímou, stezkou těch, které jsi zahrnul milostí Svou, ne těch, na něž jsi rozhněván (židé), ani těch, kdo zbloudili (křesťané). Buchárí 1,12,749...



45
KŘESŤANÉ - otázky? Korán, který byl zvěstován Mohamedovi, obsahuje Alláhova skutečná slova. Nikdo je nezměnil a denně je opakujete. Alláh vám jasně sdělil, že židé a křesťané překroutili Písmo svaté, které obdrželi. Tvrdili, že jejich úprava je slovo boží, aby získali hmotné výhody. Toto je Mohamedova sunna 43


51
...Peklo Většina bytostí v pekle budou ženy. Buchárí 1,2,28 Mohamed řekl: Viděl jsem pekelné plameny a většina obyvatel pekla jsou nevděčné ženy...
...Nikdy jsem se nesetkal s nikým, kdo by tak postrádal inteligenci nebo byl tak neznalý svého náboženství jako ženy... 



58
...Mohamed řekl: Ať to nedělá. Alláh proklíná ženy, které nosí umělé vlasy....



60
Hadísy - Buchárí 8,74,312 Mohamed: Těchto pět znaků je pro proroky typických: Obřízka, odstranění pohlavního ochlupení, depilace podpaží, zastřihávání knírků nakrátko a stříhání nehtů...



61
...Znásilnění káfirské zajatkyně je součástí džihádu...


64
...Jednal bych podle Mohamedova nařízení: Zabijte kohokoliv, kdo se otočí zády k islámu. Alláh odmění zabití nepravého muslima. Buchárí 9,84,64...
... Pokud však říkám něco, co nepochází od proroka, tak je dost možné, že lžu, abych oklamal svého nepřítele...




71
MEDICÍNA, ZDRAVÍ, VĚDA - tuku a zemřela. Jeho rada zněla, aby vyhodili myš a mléčný tuk kolem ní, ale zbytek mléčného tuku nechali a snědli. Buchárí 7,71,673 Mohamed: Pokud spadne do nádoby s tekutinou moucha, potopte ji a pak vyhoďte. V jednom z křídel mouchy je nemoc, ale v druhém je na tu nemoc lék. Buchárí 7,71,591 Po cestě do Medíny Ghálib onemocněl. Ibn Abí Atik za ním šel a řekl nám všem: Nemoc vyléčíte černým římským kmínem...



72
...A dodal: Je to tak. Mohamed nám zakázal močit a vyměšovat čelem ke kible (Mekce). Také zakázal utírat si zadek pravou rukou, méně než třemi oblázky, zvířecím trusem, nebo kusem kosti. Buchárí 1,4,144 Když šel Mohamed na stranu, říkával: Alláhu, ochraň mě od zlých duchů a hříšných činů. Buchárí 1,4,146 Mohamed: Pokud musíte jít na stranu, když jste ve veřejném prostoru, neměli byste být čelem ani zády k Mekce. Místo toho byste se měli otočit na západ nebo na východ. Buchárí 1,8,388 Mohamed řekl: Při vyměšování nebuďte k Mekce čelem ani zády. Místo toho buďte čelem k východu nebo k západu. 70



 88
...Skutečný islám Jaký je tedy skutečný islám? Je to radikální islám? Fundamentalistický islám? Umírněný islám? Mekkánský islám? Medínský islám?
Existuje pouze islám. Islám je jako duha je to širokospektrální politický systém. Kdo namítá, že skutečný islám je umírněný nebo fundamentalistický, ten říká, že duha je červená nebo zelená. Duha není červená ani zelená. Duha má všechny barvy. Islám není ani mírumilovný, ani násilný. Islám je totiž mírumilovný i násilný zároveň. Není možné násilnou část islámu odstranit, tak jako nelze odstranit červenou barvu z duhy...




89
KOMENTÁŘE - Tabulka 1: Dualistická a jednotná etika Mekkánské pojetí dualismu Medínské pojetí dualismu Pojetí jednotné etiky Islám je náboženstvím míru, opravdový muslim se nikdy neuchyluje k násilí. Umělci a intelektuálové jsou potlačováni. Islám je náboženství příbuzné judaismu a křesťanství. Vyžaduje se, aby se hostitelská kultura přizpůsobila islámu. Mimo islámskou komunitu se dodržují místní zákony. Chudobu islámu způsobili káfiři. Proti káfirům se používá násilí a vyhrůžky. Důvodem k násilí je skutečnost, že se káfiři nepodrobili islámu. Umělcům a intelektuálům, kteří urážejí islám, je vyhrožováno a/ nebo jsou zabiti. Umění a myšlení se musí podřídit islámu. Každé náboženství se musí podřídit islámu. Rozdíly jsou potřeny výhrůžkami a násilím (jakýkoliv kompromis je pouze dočasný). Islámské právo (šaría) je nadřazené...

pdf str. 87


90
Hadísy - Poznámka k překladu koránu do angličtiny Korán je v mnoha ohledech jedinečná kniha. Obsahuje komplikovanou směs krásy, násilí a nesrozumitelnosti. Jedním z východisek problematické povahy koránu je použití lepšího překladu, který dokáže krutost a násilí zredukovat. Existují dva přístupy k překladu násilných veršů v koránu násilí v textu ponechat, nebo je zmírnit. Různé přístupy k překladu lze porovnat na webových stránkách, které nabízejí paralelní překlady, například stránka http://www.quranbrowser.com/ poskytuje deset různých překladů.
Každý překlad koránu musí odpovídat síře, posvátnému životopisu Mohameda, a hadísům, tradicím ustaveným Mohamedem. Síra i hadísy jsou plné násilí páchaného ve jménu džihádu. Překlady koránu ponechávající v textu násilí tedy souzní s historickou doktrínou džihádu založenou na Mohamedově životním příběhu. Korány vydávané ...





Its sounds like:
Paris
German fashion icon
Karl Otto Lagerfeld, Courtney Love comment on the Kardashian West robbery
1:06
people from Eastern Europe, ok?
Předpokládám, že nemyslí
a nebo ví?
https://www.youtube.com/watch?v=OtliPpPlud4

It is #Western #Xenophobia?

West
Western
Xenophobia
Rasismus
Rasista
racism racist


Is Islam a Religion of Peace?




Born to Hate Jews



PragerU




cnn corrupt news

PROOF: CNN caught staging FAKE NEWS SCENE (London Attacks, June 3rd 2017)






CNN Caught Staging Fake News to Show Muslim Support After London Attacks?



Invaze muslimů do Evropy je plánovaná akce, byla domluvena v roce 1995, říká Benjamin Kuras



Web giant won't remove vile rants: One million see videos which inspired killer but Google says it doesn't break their rules



SIOE - Stop Islamisation of Europe


Britain takes major step to ban Christianity from public places









... Sharif has been trying to get social media outlets to adhere to his country's blasphemy laws, which state that anything deemed insulting to Islam or Muhammad is a crime, and those convicted of it can be sentenced to death. Interior Minister Chaudhry Nisar Ali Khan called blasphemy "an issue about the honor of every Muslim," and threatened to "take strong action" against Facebook and other platforms that do not comply. He also mentioned, however, that Facebook had agreed to send a delegation to Pakistan to work something out ...

za rouhání proti islámu na facebooku trest smrti :o





Evropa: Boj proti "Fake News"

napsal
Překlad původního textu: Europe: Combating Fake News

Pokud jde o téma "no-go-zón," je to do značné míry otázka sémantiky. Pokud řeknete, že existují oblasti, kam se i policie bojí jít, kde jen stěží platí normální sekulární zákony dané země, pak je nesporné, že tyto oblasti v současné době existují v několika zemích západní Evropy. Francie je jednou z nejvíce postižených zemí: má velkou populaci arabských a afrických imigrantů, včetně milionů muslimů.

no-go-zona
https://cs.gatestoneinstitute.org/10419/evropa-boj-proti-fake-news



Ayaan Hirsi Ali, ve své nové knize The Challenge of Dawa

https://cs.gatestoneinstitute.org/10221/reagovat-extremisticky-islam





https://cs.gatestoneinstitute.org/10476/manchester-utok-sok





The Religion of Peace
http://thereligionofpeace.com








www.youtube.com/watch?v=7z2g2kwvlDs




Ayaan Hirsi Ali
islámský teror
islam terror
islámský extrémismus


Komunikace na pracovišti

Komunikace na pracovišti




Neduhy českých manažerů: co nejčastěji vadí podřízeným?


Ne jen Žena v mužském týmu: co musí-me udělat, aby-chom si získali-a respekt?

Hranice:
V každém případě platí, že je přímo nebezpečné takové chování přecházet, protože se snadno stupňuje.





















V Česku rychle přibývá podvodů s lidským zdravím, zapojují se i lékaři

29. listopadu 2016

BABIŠOVNÉ - Perniková Chaloupka

BABIŠOVNÉ - Perniková Chaloupka








Vážení zákazníci,
od 1. 12. 2016 (duplicitně nad rámec dosavadních povinností účetních, výkazových, kontrolních hlášení a daňových přiznání) nám přibyla další významná povinnost: on-line zasílat státu datovou zprávu o každé hotovostní transakci a bezhotovostní platbě kartou ve speciálním formátu XML, pak minimálně 2 vteřiny počkat na příjem potvrzení o přijetí této datové zprávy s unikátním kódem a následně vystavit účtenku (včetně doručeného unikátního kódu) tak, aby ji zákazník mohl převzít.

Díky tomu se dle zákona o EET každá účtenka stala způsobilou ke slosování v nově zaváděné účtenkové loterii EET, jak potvrdil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček: „Jakmile ministerstvo rozhodne, že se nějaké účtenky slosují, pak předpokládám, že účtenková loterie proběhne.“ A tak to již není jenom nějaký paragon či papírek z registrační pokladny (pořízené nedávno pod legislativním tlakem dřívější vlády ČSSD), ale nově je to los s nadějí na výhru pro stávající i budoucí voliče ministra financí a velkopodnikajícího oligarchy Babiše (ANO, má se líp!), kterému systém navíc nabídne dokonalý on-line přehled o aktuálních hotovostních peněžních tocích všech podnikatelů v celé republice (kteréhokoli současného i budoucího konkurenta).

Náklady s touto mimořádně důležitou službou, jejíž význam dokládá s ní spojená sankce až 500 tisíc Kč, zákonodárci vládní koalice přenesli na podnikatele a na jejich zákazníky! Rozhodli jsme se proto plošně nezdražovat naše výrobky, zboží a služby, neboť pivo za EET nemůže(!), ale jako součást smluvních podmínek každého prodeje jsme doplnili za tuto nově poskytovanou službu „zaevidování do EET“ smluvní cenu ve výši 10,- Kč/účtenka (tato položka bude samozřejmě vyčíslena na slosovatelné účtence vč. DPH). Pokud ale vaše útrata bude vyšší než 99 Kč/účtenka, poskytneme vám jako poděkování za nákup akční slevu na službu EET, a tak zaevidování tržby zajistíme na naše náklady. Jedině tak se můžeme bránit účelovému rozdělování nákupu na velké množství slosovatelných účtenek.

Přejeme vám, vážení zákazníci a voliči, aby případné výhry z účtenkové loterie EET (kterou slíbil ministr Babiš a jejíž organizací je oficiálně pověřeno jím vedené Ministerstvo financí) vaše náklady spojené s pořízením slosovatelných účtenek systému EET nahradily. Pokud ne, můžete ve volbách změnit zákonodárce!
V případě zrušení EET přestaneme poskytovat službu „zaúčtování do EET“ a s ní spojené náklady ušetříte.

Děkujeme vám za nákup a za pochopení.



Protože Perníková chaloupka poskytuje i hostinské služby charakteru rychlého občerstvení s WC a místy k sezení u stolů, je povinna podrobit se zákonu o EET, ačkoliv ho považuje za protiústavní a nesmyslný.



zdroj: fb Perníková Chaloupka


www.facebook.com/www.pernikovachaloupka.cz


www.pernikova-chaloupka.cz



EET








Jak začít běhat?

Jak začít běhat?



Jak správně běhat?


Miloš Škorpil: Jak začít s běháním





Mladá generace je sportem přetěžovaná, říká rehabilitační lékař

6. března 2017

Zahálčivý život bez pohybu nás ničí, ale nárazová sportovní zátěž též. „Když pět dní v týdnu sedíte u počítače, nervujete se, nestíháte a v sobotu se pak jdete zničit do posilovny nebo si dáte pořádnou porci kilometrů, tělu ubližujete,“ říká rehabilitační lékař Pavel Drbal.





Miloš Škorpil - rungo

Běh z Aše do Košic

2. Běh - Brzdíte při každém kroku?



food on bench s Milošem Škorpilem - videopovidání o běhání




jjiirka20 víkend Miloš Škorpil ultramaratonec




3 největší chyby při pohybu paží



Jak začít běhat - efektivní kardio!




O běhání a motivaci




Rady pro začínající běžce - správné držení těla, došlap, rozcvička




jjiirka20 víkend Miloš Škorpil ultramaratonec




4. Běh - Náklon




Běžecká škola Miloše Škorpila





Jak se v tom tedy orientovat? Co by měl volně dostupný kloubní preparát obsahovat? 


Zásadním kritériem je obsah kolagenu, který je základní stavební jednotkou chrupavky a pojivové tkáně obecně. Ten by měl ideálně být naštěpen. Takto naštěpené kolagenní peptidy jsou pro tělo lépe vstřebatelné. Další důležité látky jsou glukosaminsulfát a chondroitinsulfát, látky důležité pro metabolismus a obnovu struktury chrupavky. Kromě těchto látek by měl obsahovat adekvátní dávku zmíněného vitamínu C.

Zdroj: http://rungo.idnes.cz/jak-se-start-o-svoje-klouby-dd3-/behani.aspx?c=A170227_094744_behani_mao



Pomocí kalkulátoru vyhodnocuji svou kondici, říká běhající matematik

Osobní běžecké stránky
RNDr. Petr Kaňovský
www.Kanovsky.cz



Běh naboso pomůže odhalit chyby, říká vyznavač minimalismu







Born to Run – Christopher McDougall


Běh
Běžec
Forest Gump
Maraton
www.Behej.com
www.RunGo.cz


Zkuste začít chodit. Hned teď sami, nebo zítra s lidmi jako jste vy    

http://rungo.idnes.cz/chuze-caz-/behani.aspx?klic=534002

TEST: Elegantní čínské hodinky Deveroux jsou levné a změří vám i tep     

Limituje vás píchání v boku, alergie, astma? Naučte se dýchat



Jak se postarat o své tělo, když dojde k podchlazení




Ready, steady, go! The science behind a 100m sprint















Institut Jiřiny Prekopové

Institut Jiřiny Prekopové


Jiřina Prekopová - Malý tyran



Muži degenerují, tvrdí věhlasná psycholožka Jiřina Prekopová



Konfrontaci s teenagerem se nevyhnete. Tři tipy, aby někam vedla

Jak přesvědčit teenagera, aby šel na brigádu?
Naučte se naslouchat svým dětem. Posílíte důvěru a respekt ...




Proč se tedy nedovedeme doplňovat, čím dál víc vztahů končí rozvody a čím dál víc lidí žije single?

Je to nevědomost z blbosti. Lidé zapomněli, že muž a žena jsou jiní a mají ve společném životě procházet protivenstvími a překážkami... 
Psycholožka: Z žen jsou chlapi ... 


Jiřina Prekopová: "Aby láska proudila..."   -  rozhlas


www.prekopova-pevneobjeti.cz/JiřinaPrekopová/tabid/57/Default.aspx
www.prekopova-pevneobjeti.cz


Systematické řády v rodině


1. Zákon následování
Každý člen rodiny má právo na sounáležitost s ní a je-li mu tato sounáležitost odepřena, svědomí nevědomě způsobí, že vyřazený člen dostane ještě jednou v rodině místo. To se stane tak, že vyřazená osoba je v další generaci napodobována nějakým jiným členem rodiny, který tak nemůže žít vlastní život, ale žije život zavrženého. Vznikne jednoduchý propletenec, který však může být komplikován, pokud jde o identifikaci s jedincem opačného pohlaví. Postižený je potom ohrožen homosexualitou či transexualitou.

2. Zákon rovnováhy
Svědomí se řídí vyrovnáním mezi ziskem a ztrátou. Utrpěl-li někdo v rodině škodu například postižené dítě, další sourozenci si netroufají plně žít svůj život, protože cítí vinu za to, že se jim vede lépe. Když to postižené dítě pozoruje, vede se mu špatně, protože je má rádo.

3. Zákon pořadí
V rodinách existuje skrytá posloupnost a každé provinění proti tomuto pořádku je potrestáno. Kdo tu byl dříve, má přednost před tím, kdo přišel později. Nejde o přesilu, jde o přednost a úctu.

I. rodiče mají přednost před dětmi
II. starší dítě má přednost před mladším
III. první partner má přednost před druhým
IV. vlastní dítě má přednost před adoptivním ...


Co konstelace nejsou...



Jaroslav Šturma  -  dětský psycholog   
Když se dítě neusměrní, zůstane nezvladatelné i v dospělosti, říká psycholog Jaroslav Šturma

Letos je to 50 let, co vybíral děti pro první specializované třídy pro dyslektiky v Praze. „Bylo jich sedm. Šlo tenkrát o to zachovat ty děti pro základní školu, protože ty třídy byly v ní a ne ve zvláštní, kam dříve spadaly.“ Co si myslí o tolerantní výchově nezvladatelných dětí?

poruchy učení





Terapia de contención  Dra. Jirina Prekop


www.institutoprekop.com

www.prekop-institut.com

www.prekop-festhalten.de






PhDr. Jiřina Prekopová - Jen v lásce přežijeme 1.část (1/2)




Jiřina Prekopová - Show Jana Krause 9. 9. 2011



Trochu inak s Adelou Banášovou: Best of z 13. júla
https://youtu.be/XvBye2ClPo8?t=39m14s




DÉMONI V NÁS - Mudr. Prokop Remeš

Démonologie Otců pouště a transakční analýza

Zprávy o prvních mniších poustevnících, kteří žili v syrské a egyptské poušti ve 3. až 5. století, se neustále zmiňují o jejich zápasech s démony. Slovo démon vystupuje v těchto příbězích jako obraz či symbol. Démoni jsou prohnaní, lstiví, lžou a předstírají, ale boj s démony se odehrává především jako boj s vlastními afekty.

Pro Evagria Pontica (+ 399), zřejmě nejvýznamnějšího mnišského spisovatele Východu, je dokonce obrazem podstaty démona slepý hněv, který běsní a zuří proti druhým. V jednom ze svých listů přímo ztotožňuje démona s člověkem, který je bez sebe hněvem: „Žádná neřest nepromění rozum v démona tolik jako hněv, protože hněv uvádí emoční oblast duše do varu… Nevěř, že by byl démon něco jiného než hněvem zmatený člověk.“



Systemicky správná rodinná konstelace

Úvod
Pevné objetí
Jiřina Prekopová
TPO u nás
Terapeuti TPO
Výcvik v TPO
Systemické řády v rodině
Výchova láskou
Publikace
Kalendář akcí
Poděkování
UPOZORNĚNÍ
Časté otázky
Archiv
Fotogalerie
Kontakt


Profesor Pafko ho nejdřív odmítl. Dnes má být jeho nástupcem. Seznamte se, profesor Robert Lischke


Dětské centrum   Paprsek - komplexní péče o děti a mládež
















Proč si ničíme naše Ester - Jana Ciglerová





cituji z fb

5.3.2018

Domácí úkoly NEJSOU povinné

Ríša mi po příjezdu ze školy po chvíli nese s provinilým pohledem k podpisu poznámkový deníček s poznámkou, začínající klasickým červeným přeškrtnutým "V", které určitě taky důvěrně znáte: "Chybí DÚ v písance str: 9. Ríša nebývá nachystaný na vyučování".

Taky vám tyhle poznámky a hodnocení už někdy lezou krkem? Mně už teda fest. Ríša si ty úkoly dělá skoro všechny sám, já jen nabízím předem pomoc, ale nechávám to na něm. A když to náhodou nevyjde, tak je z toho červená poznámka přes několik řádků, a smutný pohled prvňáčka, který mi to pak nese k podpisu. Domácí úkoly jsem bral jako dobrovolné zadání pro děti na procvičení věcí probraných ve škole. Paní učitelka to ale bere z nějakého důvodu jako povinnou součást přípravy na vyučování, kterou je třeba na dětech (a tím částečně i na rodičích) vymáhat.

Náš rodinný volný čas doma považuji za posvátný, a jsem přesvědčený, že nikdo nemá ani to nejmenší právo nám ho zvenčí jakkoliv řídit či omezovat. A to včetně školy s DÚ.

Rozhodl jsem se, že na poznámku od paní učitelky budu tentokrát už reagovat nejen podpisem, ale že si zjistím, jak to celé funguje i po právní stránce, nebo spíš jak by to celé fungovat mělo. Zabředl jsem tedy do studia teorie základního vzdělávání, aby má odpověď měla hlavu a patu, a nebyla jen plácnutím do vody.

Dal jsem si tedy tu práci, a prostudoval jsem pečlivě školský zákon a rámcový vzdělávací program, abych mohl odpovědět informovaně. Dělal jsem si při tom pečlivě poznámky a čárky na papír pokaždé, když jsem při čtení školského zákona a RVP narazil na spojení "domácí úkol", a ty pak nakonec všechny spočítal.

Ani jednou, přátelé! O domácích úkolech tam nenajdete jednu jedinou zmínku. Stejně tak jsem o nich nenašel ani slovo ve školním řádu Ríšovy školy. Ale i kdyby tam byla, nebyla by platná, protože školní řád musí být v souladu se školským zákonem, a nemůže zavdávat nové povinnosti nad jeho rámec. Může jen upřesňovat stávající povinnosti, jako třeba kdy začíná vyučování, jak omlouvat zmeškané hodiny apod. Takhle to uvádí dokonce ve svém návodu pro ředitele k tvorbě školních řádů i ministerstvo školství, s tím, že školní řády nemohou nikterak zasahovat do volného času dětí, a vztahují se pouze na vyučování.

Nakonec jsem tedy na Ríšovu poznámku od paní učitelky odpověděl poděkováním za informaci, a zeptal se na základě čeho považuje paní učitelka DÚ jako povinnost. Dostalo se mi odpovědi, že to probereme v týdnu na rodičovských schůzkách.

Na rodičovských schůzkách jsem se tedy zeptal, jak to paní učitelka vidí s tou povinností domácích úkolů. Podle paní učitelky jsou povinné, s tím, že za 15 zapomenutých úkolů za pololetí bude napomenutí třídního učitele, a za opakování potažmo i důtka. Poznamenal jsem, že nic takové ve školním řádu nenacházím, a ptal se na základě čeho takovou povinnost tedy žákům paní učitelka zavdává, protože tomu nerozumím. Paní učitelka poznamenala, že jsem první, kdo se takto ptá, a že je sice pravda, že ve školním řádu to není, ale DÚ jsou u nich povinné na základě interního školního řádu, jakési dohody pedagogů se zástupcem ředitele o případných sankcích, která ovšem není nikde v písemné podobě. Při spojení "interní školní řád" jsem zalapal po dechu.

Napadla mě následující analogie:
- Pane řidiči, jestlipak víte, proč jsme Vás zastavili?
- To netuším
- Jel jste 46km/h, tak to máme pokutu 1000Kč za překročení maximální rychlosti 45km/h.
- Ale tady není žádná značka, takže podle zákona je tu povolena maximální rychlost 50km/h. Z čeho tedy vyplývá moje povinnosti nepřekračovat tu 45kh/h?
- No v zákoně je možná 50ka, ale my máme takový interní předpis, že to budeme pokutovat už od 45km/h.
- A můžu si ten Váš předpis někde přečíst?
- Ne ne, to my jsme se takhle dohodli na stanici se šéfem.
Takhle nějak jsem si na tom rodičáku připadal. Připadá vám to přitažené za vlasy? V čem je to jiné?
Možná si říkáte, proč řeším hranici 15 úkolů za pololetí (tím spíš, že Ríša neměl jen 4). Řeším to proto, že mi to z principu vadí. To, jak někdo prvňáčkovi ničí tu počáteční radost z učení leckdy nesmyslnými povinnostmi na procvičování věcí, které už dávno umí nebo na doplňování učiva, které se nestačilo probrat ve škole, a to ještě pod hrozbou sankcí, které pak už nemají s vnitřní motivací a učením se pro samotnou radost z učení, moc společného. Jak má tohle těm dětem dávat smysl?

S paní učitelkou jsem si vyměnil ještě několik emailů. V tom posledním argumentovala bodem školního řádu "žáci jsou povinni plnit pokyny pedagogických pracovníků". Na moji připomínku, že je to vytržené z kontextu, protože v tom řádu je ještě dodatek "pokyny pedagogických pracovníků, vydané v souladu s právními předpisy a školním řádem" už jsem se písemné odpovědi nedočkal. Ony totiž ty DÚ nejsou v souladu ani se školním řádem, ani s právními předpisy, které takovou povinnosti nikde neuvádí.
Paní učitelka mě ale odchytla v šatně a sdělila mi, že na ten mail po dohodě se zástupcem ředitele už odpovídat nebude, a že domácí úkoly se vždycky dělaly a dál dělat budou. Tečka.

Tady mi docvaklo, jak moc je to s těmi povinnými DÚ celé systémově vžité, a jak moc se toho někteří učitelé drží, protože si leckdy ani nedokáží představit svět bez povinných DÚ.

Paní učitelku jsem již dříve informoval, že pokud se nedobereme k nějakému závěru, můžeme zkusit požádat o pomoc ředitele školy, který by nám do toho mohl vnést více světla. Tak se tedy i stalo.

Panu řediteli jsem poslal dotaz podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, nastínil mu dosavadní situaci, a ptal se, zda jsou v jeho škole domácí úkoly povinností, a zda je možné jejich neplnění kázeňsky trestat.

Pan ředitel se zastal paní učitelky s tím, že na můj názor, že DÚ jsou nepovinné nebude brán zřetel. Poslal jsem tedy ještě jeden dotaz s otázkou, na základě jakého právního ustanovení považuje DÚ jako vymahatelnou povinnost. Pan ředitel odpověděl, že si není vědom takového právního ustanovení, ale že takový požadavek ani proti žádnému zákonu není.

Takhle to ale bohužel (nebo spíš bohudík) ve veřejné správě, kam škola patří, nefunguje. Nikdo nemůže být nucen do povinností, které zákon neukládá - viz třeba to přirovnání s pokutou výše.

Po poradě a pomoci od právničky jsem panu řediteli zaslal následující odpověď. Věřím, že by mohla pomoci i někomu dalšímu, proto ji sem vložím celou:
-----------------------------------------
Dobrý den, pane řediteli.
Svou odpověď na můj dotaz shrnujete tak, že požadavek na vypracování úkolů není v rozporu s právními předpisy, avšak toto tvrzení o nic neopíráte.

Co se právní stránky věci týče, škola je orgánem veřejné správy, tedy se na ní vztahují všechny zásady činnosti správních orgánů, obsažené ve správním řádu. Jedna z těchto zásad je tzv. zásada legality (§ 2 odst. 2 správního řádu), podle které správní orgán uplatňuje svou pravomoc pouze k těm účelům, k nimž mu byla zákonem svěřena, a jen v rozsahu, v jakém mu byla svěřena. Nelze tedy ukládat povinnosti, které nemají výslovnou oporu v zákoně.
Pravidla pro vzdělávání žáků ve škole a hodnocení výsledků ve vzdělávání jsou obsažena ve školních a klasifikačních řádech jednotlivých škol a ani ty nesmí být v rozporu se školským zákonem. Opět tedy nesmí obsahovat ani žádné povinnosti nad jeho rámec. Dle školského zákona se působnost školy omezuje výhradně na dobu vyučování. Vzhledem k tomuto jsem si jist, že zákonné zakotvení povinných domácích úkolů neexistuje, byť je jejich zadávání třeba léta zažité. Není tedy v návaznosti na shora uvedené ani možné, aby v případě zadání „domácího úkolu“ bylo jeho vypracování vyžadováno pod hrozbou sankce. 

Nakonec Vy sám s tímto souhlasíte, když ve Vaší odpovědi píšete, že neexistuje žádné právní ustanovení, které by ukládalo povinnost škole zadávat žákům povinnou práci k vypracování po skončení vyučování.

Pokud však i přesto trváte na této povinnosti pro své žáky, je na místě, aby škola, jako orgán veřejné správy, byla schopna obhájit toto odkazem na zákonné zakotvení.

Pokud se na věc podívám jen pohledem obyčejného táty, domácí úkoly zasahují do našeho soukromého rodinného času, a to mi vadí. Syn některé z nich dělá rád, a když chce, rád mu s nimi i pomůžu. Některé úkoly ale dělat nechce, a moje případné nucení ho do práce na nich zasahuje také do našeho vztahu. Což mi rovněž vadí.

Z pohledu psychologů je povinnost vynucená hrozbou sankce vnější motivací, která dlouhodobě nefunguje, a ničí motivaci vnitřní. Dítě na základě této vnější motivace plní úkoly ze strachu, aby nebylo potrestáno, a ne už toliko proto, že se samo chce něco naučit. Rád bych, aby mému synovi zůstala chuť do učení a sebezdokonalování se co nejdéle, a nelíbí se mi sledovat, jak tuto přirozenou chuť a radost z učení domnělá povinnost dělat DÚ, vynucovaná strachem z potrestání, ničí.
Možná víte, že např. ve Finsku byly domácí úkoly plošně zrušeny, a přesto je Finsko dlouhodobě na špici v celosvětovém žebříčku úspěšnosti studentů (Máte-li zájem, rád doložím zdroje pro všechna svá tvrzení)

Takže i z odborného a osobního pohledu jsou pro mne domácí úkoly, jakožto povinnost, neobhajitelné.
Chápu, že někteří rodiče dále domácí úkoly pro svoje žáky vyžadují. Nevyžaduji tedy plošné zrušení jejich zadávání, jako takového. Vadí mi v tom pouze ta povinnost a hrozba kázeňským postihem.
Jako kompromisní varianta se mi jeví ukládání DÚ jakožto dobrovolného zadání k procvičení pro žáky, kteří mají sami zájem se zdokonalovat, čímž by byla zachována i jejich vnitřní motivace, a chuť se učit a zdokonalovat.
Nelíbí se mi ale to, jak je vymáháním domácích úkolů povinnost školy zajistit vzdělávání přenášena do mého domova, potažmo na mě.
Věřím, že kompromisní řešení dobrovolných domácích úkolů by většina zúčastněných přijala. Já osobně bych ho přijal s otevřenou náručí.

Byl bych moc rád, kdyby Vaše škola byla pokrokovou školou, přátelskou k žákům a rodičům, která respektuje individualitu žáků, a v učení je podporuje a motivuje jinak, než povinnostmi a tresty. Kdyby byla školou, do které žáci chodí rádi, kde se rádi učí, a nemusí se vzdělávat s pocitem strachu z potrestání. Rád bych věřil, že to máte stejně.
Pro mě je (ne)povinnost domácích úkolů naprosto zásadní otázkou, kterou chci nadále řešit, dokud se mi nedostane uspokojivé odpovědi na moje otázky, nebo uspokojivého řešení.
Dal bych určitě raději přednost tomu dojít s Vámi ke konsenzu.

Máte-li zájem, rád přijmu i pozvání na osobní jednání, kde bychom si mohli vyjasnit možná východiska a další postup.

Přeji Vám úspěšný den.

-------------------------------------------------

Na tento mail už mi pan ředitel neodpověděl. Po dvou týdnech jsem tedy zavolal a domluvili jsme se k té věci na osobní schůzce.
Na schůzku dorazil i zástupce ředitele Ríšovy školy. Po asi půlhodinové relativně příjemné diskuzi nad body z posledního mailu jsme dospěli společně k následujícímu závěru v zápisu z jednání:
"Vedení školy a otec se shodli na tom, že domácí úkoly by neměly být hodnoceny ani vymáhány pod hrozbou kázeňských opatření včetně ústního či písemného napomínání."
Pan zástupce přislíbil, že zajistí, aby paní učitelka tento závěr respektovala, což i učinil. Nebude prý domácí úkoly už vyžadovat a když je Ríša nebude mít, tak ani nikterak negativně komentovat, a není třeba se obávat žádných represí.

Z jednání jsem odcházel s hřejivým pocitem u srdce. S tím, že má smysl stát si za svým, pokud je právo na mé straně, a trpělivě vytrvat i přes počáteční odpor.

Nejvíc ale hřála představa, že Ríša, a s ním i spousta dalších dětí, bude mít o něco hezčí dětství, méně stresu a více klidu na svobodnější učení a trávení volného času s tátou a mámou dle vlastních představ.

Ti, co budou dál ve třídě trvat na povinnosti domácích úkolů pro svoje děti tak mohou činit klidně dál doma. Není mi nic do toho, jak si kdo doma řeší svůj čas s dětmi. Nevidím ale jediný důvod, proč by to, že někdo (a třeba i většina) chce pro svoje děti povinné domácí úkoly nad rámec zákona, mělo znamenat plošnou povinnost DÚ pro všechny ostatní. To, jak si my řešíme doma svůj společný volný čas a přípravu na vyučování beru zase jako naši věc, do které nikomu nic není.
Co vím, tak většina rodičů na povinných DÚ stále trvá. Ti, co je zažili, je chtějí většinou pro svoje děti, protože reprezentují často pocit něčeho známého, na rozdíl od světa bez povinných DÚ, který je světem neznámým, pro mnohé možná i světem totálního chaosu a anarchie. Ono to ale funguje i bez nich, a troufnu si tvrdit, že mnohem lépe - viz třeba právě to Finsko.

Ten zažitý zvykový moloch povinných domácích úkolů nejspíš poběží v zemi dál. Tohle nemůže jeden táta plošně změnit a ani to nebylo mým cílem.

Věřím ale, že je i spousta takových, kteří stejně jako já žili, a možná stále žijí, ohledně (ne)povinnosti DÚ v nevědomosti, a tahle zkušenost jim může dát jiný náhled.
Ríšovi jsem tu novinu sdělil minulý týden. Zazářily mu oči a pronesl svoje radostné: "hustý!".
Myslím že je fajn, když i děti vidí, že pravidla a zákony by tu měly platit stejně pro všechny (jestli tomu tak je za všech okolností teď ponechme stranou), a že nemusíme být jen ovcemi, které skloní hřbet hned při prvním střetu s umělou "autoritou" nebo většinou.

Ríša vidí, že já si svoje povinnosti doma i v práci plním, protože mi to dává smysl, čímž ho sám vlastním příkladem vedu k plnění jeho vlastních povinností. Ale současně ho vedu i k přemýšlení, že ne vše, co po něm někdo požaduje musí být nutně povinností. Mně třeba říkávali "napřed povinnosti, potom zábava" čímž mi byl přístup k plnění povinností do značné míry znechucen, jakoby povinnosti nemohly být současně zábavou.
Díky všem z portálu SvobodaUčení.cz za podporu a inspiraci. Děláte školy a svět lepším místem pro život. Díky taky vám ze skupiny Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy, za pomoc při řešení. Je fajn vědět, že v tom nejsem sám.
Všem přeji, aby si v té domácí přípravě a celkově ve vzdělávání vlastních děti měli možnost s dětmi společně najít svou vlastní cestu.

Aby mohli trávit s dětmi doma pokud možno co nejvíce příjemných chvil bez zbytečných stresů a tlaků nad DÚ, a místo toho měli možnost ten čas vyplnit nějakou vlastní a zábavnější a přirozenější formou učení se podle vlastní volby své a především dětí.
Tuhle svobodu si nechci nechat od nikoho vzít, a budu i dál bránit náš společný volný čas, protože vím, že nikdo jiný to za mě neudělá.
A co vy?

https://www.facebook.com/tatapartak/posts/1544379729012498







a reakci na to také z 5.3.2018


Ráno mi zvedl náladu status od Táta parťák, který se zabýval tím, jestli má trestání za nesplněný domácí úkol oporu v zákoně, školním řádu a podobně.
Celý příspěvek je podle mě skvělým komentářem otce, na kterém je vidět, že má o své děti zájem a aktivně k nim a jejich vzdělávání přistupuje.

Smutnější byla diskuze pod tím.
Obvykle říkám, že největší problémy ve společnosti způsobuje to, že mají lidé potřebu aktivně zasahovat do životů a soukromí druhých (ideálně zákony). Nyní bych to rozšířila: Problémy způsobuje také mýtus "respektu a autority" a to, že děti (hlavně ty cizí) jsou v očích mnohých lidí podřadné bytosti, majetek nebo něco, co si nezasluhuje výraznou mezilidskou úctu.

Začnu těmi autoritami - autority máme zdravé (ty si obvykle vybíráme sami na základě kvalit jedince, jsou pevné a přirozené) a vynucené (bohužel to bývá často učitel, policista, politik - tyto autority vznikají manipulací, násilně nebo pod hrozbou trestu). Prskáme, že děti nemají úctu k vynuceným autoritám, zároveň ale mnohé tyto autority sami neuznáváme a nezamyslíme se ani nad tím, k čemu jsou tyto autority vůbec dobré a k čemu vedou. Vynucené autority bohužel často vedou ke vzpouře - protože cítíme, že na tom člověku, kterého musíme respektovat, ale nemáme k tomu nejmenší důvod, je něco špatně (třeba je hloupý, zlý, nezvládá svůj život a podobně). U přirozených autorit logicky nic takového nevzniká a tato autorita bývá často inspirativní a tvůrčí. 

Mnoho učitelů má autoritu naprosto přirozenou a žáci se k nim chovají dobře. Většinou je to proto, že je mezi nimi vzájemný respekt a učitel jim nepotřebuje dokazovat své postavení. Jiní učitelé křičí, rozdávají poznámky a chtějí projevovat úctu, která spíš bohužel skončí tím, že se i žáci začnou k danému učiteli chovat sprostě a psát na lavice nebo si šuškat, že je to debil. Nevidíte to sami u sebe? Ty děti zas tak moc jiné nejsou.

Souvisí to částečně i s mezilidskou úctou. Často si lidé myslí, že dítě má automaticky poslouchat vše, co řekne jakýkoliv dospělý, který má automaticky pravdu, protože je starší. Dítě nemá právo diskutovat, jen šoupat nohama a koukat do země. Na sociálních sítích se o nich píše jako o nevychovaných fakanech, pokud jen malou částí vybočují - třeba i slušnou diskuzí nad pravidly. Žádné tresty a nesmyslné úkoly "nám přece také neublížily, tak proč by to neměli parchanti dělat taky". Mnoho lidí si na nich léčí komplexy, prostě protože děti jim oponovat většinou nebudou. A z těchto dětí rostou dospělí, kteří pak dělají svým dětem to samé. V horších případech vznikají cykly nesebevědomých méněcenných jedinců, které společnost akorát kope do zadku a oni jí to při každé příležitosti vrací.

Co tím chci říct: Proč je pro tolik lidí problém se k dětem chovat jako k normálním lidem? Proč si k nim dovolují věci, které by si k sousedovi ani partnerce nedovolili a mají pocit, že je to v pořádku?
A nakonec, proč má každý pocit, že má patent na výchovu a není schopen respektovat, že to jiná rodina s dětmi a školou dělá jinak?
















zzzzzz záloha pro případ zmizení


Proč si ničíme naše Ester - Jana Ciglerová


Můj moment, kdy jsem jí propadla, nebyl ten, když se na zapůjčených lyžích nevěřícně divila nad tou vítěznou setinou sekundy. Ani když pak o čtyři dny později tak s přehledem předjela tu Němku na snowboardu. Okamžikem, odkdy na Ester Ledeckou nedám dopustit, pro mě bylo, když si na té tiskovce nesundala lyžařské brýle – a to proto, že si nestihla namalovat oči. V tom jednom činu bylo všechno: sebevědomí odmítnout, lidská touha se líbit, drzost upřednostnit sebe a odvaha vzepřít se zažitému a standardnímu. Seděla tam v těch brýlích, jako by se nechumelilo, a světoví fotografové a kameramani na sebe překvapeně koukali a nechápali podruhé. Kde se tahle mimozemšťanka vzala? Vím přesně. Žádnou z těch vlastností Ester Ledecká nezískala v českém vzdělávacím systému. Mohla je mít a uchovat si je právě proto, že ji rodiče do toho systému neumístili.
Ester Ledecká je stejně jako její bratr Jonáš dítě, které rodiče vyvázali ze státní školní docházky a prosadili si domácí výuku. Dnes je homeschooling daleko běžnější, ale před patnácti lety ho vyřídit nebylo pro paní Ledeckou nic jednoduchého. V rozhovorech, které na toto téma dávali jen velmi opatrně, popisovali, jak byli terčem odsouzení a zpochybňování, a snad jen slavné jméno otce jim nakonec umožnilo děti si doma učit po svém. Brzy zjistili, že aby Ester s Jonášem uměli to, co jejich vrstevníci ve státních školách, stačí jim hodinu a půl výuky denně. Zbytek dne měli na svoje záliby. A že zrovna bydleli na horách… ale tuhle část příběhu už znáte.
Při pohledu na tuhle originální mladou ženu musí ta otázka napadnout většinu z nás: byla by nějaká Ester Ledecká, kdyby chodila povinně do školy jako její spolužačky? Kdyby musela recitovat, dělat si okraje, mlčet, když mluví dospělý, a sedět způsobně na místě minimálně pět hodin denně? Měla by sebevědomí dělat si věci po svém tak, jak do té doby ještě nikdo na světě? A kolik takových Ester Ledeckých náš ohýbající a šikující vzdělávací systém zlomil, umlčel, zašlapal?
Neměla jsem, stejně jako stále více českých rodičů, to srdce svoje děti do státní školy dát. Vídám to na dětech mých přátel. Rok před nástupem do první třídy se nemůžou dočkat, až do té školy začnou chodit. Nadšení jim trvá první měsíc až půl roku. Od té doby je až do konce škola otrava, do které se musí, a úleva je, když se nemusí. Dvě hodiny úkolů každý den navečer ubijí je i jejich rodiče a jejich mysl si nemá čas odpočinout od toku vědomostí, které se brzy naučí pouštět jedním uchem dovnitř a druhým ven. Známkování, ty oslavované jedničky, se po pár týdnech stane hlavní motivací pro jakýkoliv výkon. Jakmile něco není na známky, nemají zájem ani důvod to vůbec dělat.
Motivace a radost je to první, o co děti ve státním školství přicházejí, ale naštěstí o ně nepřišla Ester. Říká to i její kouč Reiter, který podle svých slov ještě neviděl nikoho, kdo by se tak těšil z ježdění a závodění. Právě to, jakou má radost z toho, co dělá, a že to dělá jen z vlastní, vnitřní motivace, z ní dělá sportovní osobnost roku.
Teda pardon. V Česku zatím pěkně postaru Sportovcem roku.
___
Jana Ciglerová působila jako britská zpravodajka Lidových novin, vedla časopis Elle, založila přílohu ONA DNES a uváděla vlastní módní pořad Pret a Porter na Expresrádiu. Pro ČT točí dokumenty Třináctá komnata a v MF DNES píše do čtvrtečního Magazínu. Nyní žije v USA, kde působí jako zvlášní zpravodajka MF DNES.