27.07.16

Res rustica Bohemica - Václav Cílek

Res rustica Bohemica - Václav Cílek



Res rustica Bohemica - Zahrada malých dobrodiní v čase velké proměny světa



Přežije ten, kdo má brambory, zelí a cibuli


Člověk může být šťastný jenom ve šťastném prostředí


Štěstí, které nám zprávy nedají. Jak si nás vychovávají stromy?


Václav Cílek: Zahrada malých dobrodiní v čase velké proměny světa (část 3)


Zahrada malých dobrodiní v čase velké proměny světa. Kdo měl brambory, zelí a cibuli, přežil.


K této minimalistické kombinaci je nutné přičíst jablka, česnek a pak něco sladkého – nejspíš sušené hrušky, anebo téměř univerzálně rozšířená švestková povidla. Součástí jídelníčku býval tmavý chléb, máslo, vajíčka a vepřové sádlo či slanina. Výčet by nebyl úplný bez nějakého druhu kořalky vyráběné nejčastěji ze švestek. Byl to lék, který doplňoval prostou stravu. Na této dietě lidé žili a těžce pracovali celé roky. Dvě důležité plodiny však bylo nutné vypěstovat ve větším měřítku na poli – obilí, nejčastěji pšenici a žito – a luštěniny jako byl hrách či čočka. Stará česká kuchyně byla založená na různých druzích hrachu podobně jako země Blízkého východu pracují s různými druhy čočky. Na většině českých zahrádek nechyběly kedlubny, mrkev, salát, ředkvičky, kopr (ten už od hlubokého pravěku), a ještě nedávno i růžičková kapusta a květák.















Úpadek a pád římské říše - Edward Gibbon
Staletími předků prověřené hodnoty - jako je čest, smysl pro povinnost, zodpovědnost, nadšení pro práci, pro dobročinnost, zápal pro věci veřejné, jsou vysmívány a zesměšňovány.











Nespokojenost a frustrace vede masy k bulváru. Ten je nakrmí...

Bulvární médium je označení masového sdělovacího prostředku, v němž hrají klíčovou roli emoce (krev, sex) a aktualita, jejíž význam postupem času klesá.
Vyznačují se pětkrát až desetkrát vyšším nákladem než seriózní média. Dále je jejich obsah charakterizován, mimo jiné, provinčností, navozováním paniky, skandalizací, personalizací, populismem, povrchností, negativismem, jednoduchostí, jasností, vytvářením celebrit a prací s nimi, předstírání autoritativnosti a blízkosti konzumentovi. Provádí interpretaci jevů na základě zákulisních informací a drbů.






























MYSLIVOST
on Google+
 
MOBILNINET.CZ
on Google+
 
MEDICINA
on Google+
 
BROWSERWEBSITE
on Google+
 
POHÁDKA
on Google+
 
NINIVEWEBSITE
on Google+
 
SKALWEBSITE
on Google+
 
NAŠE KUCHYNĚ
on Google+

SKVĚLÝ DOMOV
na Google+






Žádné komentáře: